Folk og masing

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Vet at det kan skje når som helst, men det er fremdeles over 4 uker til termin, og enkelte folk har mast i 3 uker nå.
Senest nå i pausen.
Hadde mest lyst å svare "nei, jeg sitter jo her nå".
Tviler på at jeg går på jobb selv om ikke permisjonen har startet hvis fødselen starter.
Kan jo starte på jobb, men da blir jeg ikke værende.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ser den. Jeg er så lei av å svare på hvor lenge det er til + termindato! :smiley-angry019
Var i selskap med 11 andre mennesker på lørdag, og da måtte jeg jo si det samme 10 ganger. Nr11 var samboeren min, og han har heldigvis fått det med seg. Jeg vet det bare er godt ment, og en smalltalk, men kom igjen!
Bare for prøve å få snakket om noe annet, så er standarsvaret mitt når noen spørr "Å, nå er det ikke lenge igjen? Du bare nyter tiden nå?" "Jeg har akkurat begynt, det er x-antall uker igjen, og dette er det jævligste jeg noen gang har vært med på! *liste opp alle plager*" Og det er siste gang vedkommende gidder å spørre meg om noe gravidrelatert.:finger002

Huff ja, familien nordpå innbiller seg at det skal skje hvert øyeblikk, og jeg har ikke termin før 26 april! Kan jo måtte gå til langt uti mai før det blir noen baby her i huset, og blir litt frustrert når folk sier at nå er det ikke lenge igjen. Jo, det er faktisk lenge til 7 mai som da blir igangsetting!

Er helt enig! Spesielt alle som spør hvordan formen er!! Den er ræva får jeg jo lyst til å svare, men de bryr seg egentlig ikke, bare må og bør spørre føler jeg..

Sent from my iPhone using BV Forum

Hahaha... ja. At de ikke bare kan forstå at man ikke MÅÅÅÅ snakke om magen, babyen, fødsel selv om du er gravid ;)

haha.. begynner å bli lei av "hva blir det?"
Svarer like "spydig" hver gang at det blir en baby.. (Kjønnet er en overaskelse..) Men jeg kan veldig godt snakke om noe annet enn graviditet, bleier og fødsel.. det opptar meg ikke i det hele tatt for tiden.. helsa derimot plager, og når jeg først kommer meg ut og må stå i unødvendig chitchat om hvordan formen er, så svarer jeg at jeg er jo god i dag.. det er derfor du ser meg.. har lyst å bruke den gode tiden min til alle gjøremåla jeg må nå før fødsel.. Da jeg er litt ensom ønsker jeg meg godt en chitchat.. men emne trenger ikke være det jeg bedriver med 85% av tiden, -nemlig å sitte på sofaen og prøveog ikke ha vondt..

Jeg og begynner å bli fryktelig lei av å høre "hvordan går det i dag da?" både på meldinger og hveeer gang jeg treffer noen. Skjønner ikke folk at ALLE spør om det? De få gangene jeg er ute av huset er jeg jo litt bedre, og har lyst til å snakke om noe hyggeligere :b

Jeg synes det er irriterende når folk sier de har ventet lenge på denne babyen.. "denne" babyen og "denne" graviditeten har vært like lang for meg om ikke lenger. Blir også provosert når folk sier " at jeg bare må få ham ut nå " som om det var valgfritt. Ja enig, der sier du noe, tror jeg får komme meg hjem å føde litt. Godt du minnet meg på at jeg går rundt som en oppblåsbar varmluftsballong på autopilot p.g.a null søvn... Å enig med dere ovenfor, man har faktisk andre interesser i livet fordi om man snart skal føde, alle spør om det som om det var et sjokk at det nærmet seg. " jaaaaa det nærmer seg nå" sier de og smiler vitende og forventningsfulle øyne stirrer på meg når det forventes at jeg skal sukke og oie meg men til slutt smile mitt mest elskverdige gravidsmil og si " det er verdt det til slutt, " mens jeg stryker meg fornøyd over magen. Alt med graviditet trenger ikke bli klisjé. Ja jeg skal føde snart og jeg vet det!

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Back
Topp