Folk og deres kommentarer.

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Hva har folk sagt til dere? Får dere noen kommentarer dere virkelig blir satt ut av?

Her er min samtale på butikken nettopp med en fremmed dame:

Hun: Hva er det du har i magen da, om jeg kan spørre?
Jeg: Ei liten jente.
Hun: Hvor langt er du på vei da?
Jeg: 6 mnd nå.
Hun: (Med stooore øyne) Da er du SVÆR. Ja, gud du er virkelig stor altså, det hadde jeg ikke trodd. Lagt deg skikkelig ut du da.
Jeg: (lettere satt ut) oki, jo jeg er vel det. Og så gikk jeg.

Ble nesten lei meg jeg. Og lettere sjokkert over at folk tør.

Det bildet er ti min siden. Er jeg veldig stor for 6 mnd(6 mnd på fredag)? Synes på magebilder at vi alle ser ganske like ut og jeg da.

Vedlegg

• meg.jpg
    meg.jpg
    51 KB · Visninger: 183
Nei, huff! Sa hun virkelig det?
Ut i fra bildet så syntes jeg ikke du ser stor ut. Jeg er kortere på vei enn deg og MYE større ;)

Ja, hun sa det. Ble helt satt ut. Venninna mi sto ved siden av og bare gikk for hu visste ikke hva hu skulle tro engang. Føler meg liksom ikke så stor. Hehe. Jeg må bare prøve å le det vekk

Herlighet. Du ser ikke stor ut!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg synes du så veldig fint gravid ut jeg :-) det er merkelig hva folk kan få seg til å si. Hvis det er eldre personer som sier slikt, så må du ikke bry deg så mye om det. Jeg har to bestemødre, og hver gang de ser meg så sier de at jeg er utrolig stor, og så spør de om jeg er sikker på at det ikke er to der inne. Men eldre folk husker ikke hvordan det var å være gravid, og de mister også sensur, selvbeherskelse og slikt. Det kan også gjelde yngre folk..

Kos deg med magen din du, å ha et fint svangerskap :-)

Termin 6. juli

en veldig flott mage med normal størrelse for 6 mnd spør du meg :-) og det er ærlig ment altså :-)

Hehe takk for det. Var vel en dame på maks 35 tenker jeg. Og hu virket fullt oppegående.
Folk er gale!!

jeg har ikke fått noen særlig med komentarer annet enn "nå ser vi magen komme ja" av familie og kjente og komentarer på hvordan den er annerledes enn sist osv fra nær familie og det er jo ikke noe rare komentarer heldigvis :-)

Jeg får ikke så mye kommentarer på utseende eller magen, eller noe sånt. Men utrolig mange mennesker har et voldsomt behov for å fortelle meg alle skrekkhistoriene sine. De første 12 ukene hørte jeg bare om sa, så ble det sa i andre trimester, så fostre uten hjerner, nå sist var det ei med crohns (samme som jeg har ) som la ut i det vide og brede om hvor syk hun hadde blitt på slutten, om hasteoperasjon i uke 35 som nesten hadde drept både henne og babyen. og for meg som har angst fra før, så er det her ren tortur og sliter meg ut.

Jeg får ikke så mye kommentarer på utseende eller magen, eller noe sånt. Men utrolig mange mennesker har et voldsomt behov for å fortelle meg alle skrekkhistoriene sine. De første 12 ukene hørte jeg bare om sa, så ble det sa i andre trimester, så fostre uten hjerner, nå sist var det ei med crohns (samme som jeg har ) som la ut i det vide og brede om hvor syk hun hadde blitt på slutten, om hasteoperasjon i uke 35 som nesten hadde drept både henne og babyen. og for meg som har angst fra før, så er det her ren tortur og sliter meg ut.
Det der skjønner jeg meg rett og slett ikke på. Hvorfor må folk på død og liv forteller slike skrekkhistorier?
Er det ikke bedre å støtte den gravide med å fortelle om de positive opplevelsene de har hatt?
Er ganske sikker på at det er mange førstegangsfødende som gruer på seg til fødselsangst utelukkende pga. at de har fått høre (evt. lest) for mange skrekkhistorier.

Håper du klarer å ta det folk forteller deg med en klype salt og fokusere på det positive :)

Så fin gravid mage :) Den dama var sikkert bare misunnelig! Folk tror liksom det er greit å kommentere kroppen til gravide..

Det første en venninne sa når jeg møtte henne i sommer var "Dæ - du har lagt på deg en del siden sist ja..". Jeg lo litt lett og sa at sånt skal man vel kanskje ikke si til en gravid (med glimt i øyet). Senere lurte hun på hvorfor jeg hadde en mammatopp med teksten "Hands of the bump". Da sa jeg at jeg var bare litt fasinert over dette med at hvem som helst skal ha lov til å ta deg på magen bare fordi at du er gravid, samt kommentere vektoppgang, vann i kroppen osv.. Det gjør ikke meg personlig så veldig mye, men jeg forstår bare ikke helt greia? Det blir litt innenfor min intimsone også.. Men da mente hun jeg tok meg for nær av en sånn bagatell, og ble nærmest snurt.. Hun er litt yngre enn meg, fortsatt student og er nok en del år unna å skulle få barn selv, så jeg forstår at det er vanskelig å sette seg inn i. Forsøkte å forklare at man kanskje ikke føler seg særlig fresh når man er gravid, har vært konstant dårlig form i snart 6 mnd, og vekta bare øker og øker. Men det forsto hun ingenting av.. :P hihi! Like greit å bare gi et falskt smil tilbake neste gang jeg møter på en sånn kommentar eller handling tror jeg ;-)

Det første en venninne sa når jeg møtte henne i sommer var "Dæ - du har lagt på deg en del siden sist ja..". Jeg lo litt lett og sa at sånt skal man vel kanskje ikke si til en gravid (med glimt i øyet). Senere lurte hun på hvorfor jeg hadde en mammatopp med teksten "Hands of the bump". Da sa jeg at jeg var bare litt fasinert over dette med at hvem som helst skal ha lov til å ta deg på magen bare fordi at du er gravid, samt kommentere vektoppgang, vann i kroppen osv.. Det gjør ikke meg personlig så veldig mye, men jeg forstår bare ikke helt greia? Det blir litt innenfor min intimsone også.. Men da mente hun jeg tok meg for nær av en sånn bagatell, og ble nærmest snurt.. Hun er litt yngre enn meg, fortsatt student og er nok en del år unna å skulle få barn selv, så jeg forstår at det er vanskelig å sette seg inn i. Forsøkte å forklare at man kanskje ikke føler seg særlig fresh når man er gravid, har vært konstant dårlig form i snart 6 mnd, og vekta bare øker og øker. Men det forsto hun ingenting av.. :p hihi! Like greit å bare gi et falskt smil tilbake neste gang jeg møter på en sånn kommentar eller handling tror jeg ;-)

ååå ein sånn mammatopp sku eg hatt!! Haater når folk eg såvidt kjenner kjem bort og tar på magen... Liker det IKKJE. ;)
Og folk som spør kor mykje du har gått opp i vekt, kva skal dei med den opplysningen? :S

ååå ein sånn mammatopp sku eg hatt!! Haater når folk eg såvidt kjenner kjem bort og tar på magen... Liker det IKKJE. ;)
Og folk som spør kor mykje du har gått opp i vekt, kva skal dei med den opplysningen? :S

Ja, helt enig. Skjønner ikke hvorfor man skal kommentere at man har lagt på seg eller gått opp i vekt.. I så fall kan man jo formulere seg på et vis som handler om babymagen - "så fin babymage du har fått"/"ser at MAGEN vokser".. osv.. :P

Jeg kjøpte forøvrig toppen fra New Look (http://www.newlook.com/shop/maternity/tops_30116). Koster ikke mange kronene der :-)

Sniker litt :)
Du finner mange slike på ebay ;) bare søk på pregnant shirt bump, så får du opp flere :) skal kjøpe noe ala dette når det en gang blir min tur til å bli gravid, og bruken den når jeg forteller svigers ;) bare med et litt annet budskap da ;)

Mange som kommenterer her og. De fleste sier at de synes jeg er ganske stor, andre blir litt overrasket når jeg svarer at jeg har termin i oktober. Men jeg bryr meg ikke. Synes det hører med jeg :)

Ja, helt enig. Skjønner ikke hvorfor man skal kommentere at man har lagt på seg eller gått opp i vekt.. I så fall kan man jo formulere seg på et vis som handler om babymagen - "så fin babymage du har fått"/"ser at MAGEN vokser".. osv.. :p

Jeg kjøpte forøvrig toppen fra New Look (http://www.newlook.com/shop/maternity/tops_30116). Koster ikke mange kronene der :)

Trur eg er nødt å bestille ein sånn ;)

Jeg har den tskjorten jeg og. Gull verdt, har bare ikke hatt den på i de anledningene den hadde trengtes, hehe.

Synes du har en flott gravidmage og virkelig ikke stor til 6 mnd og være, passelig syns jeg :) Merkelig hvordan noen bare kan buse ut med kommentarer til folk man ikke kjenner engang.. skjønner ikke dem tør!

Back
Topp