Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Tar folsyre frem til det er tomt også går jeg over på multivitamin blodprøvene du tar ved 12 uker , er ofte status på folsyre også! Så om den er bra, vil multivitamin eventuelt sånne gravidvitaminer være mer enn nok
Tror det egentlig bare er viktigst før / helt i begynnelsen av svangerskapet pga. det med nevralrøret, så du kan slutte nå hvis du vil.
Alle trenger folat uansett da, men tror de fleste klarer å få i seg nok gjennom mat. Hvis du er bekymret for noen mangler, kan du ta blodprøve hos legen
Jeg er uke 14+4, og har slurvet med folsyren siste 1-1,5 uken.. legen sa det ikke var noe poeng å ta det lenger, så nå tar jeg bare de siste multivitaminene (med folsyre) jeg har.. og så går jeg Iver til jern, kalsium og D-vitamin fremover
Jeg har bare tatt multivitamin hele tiden, da min multivitamin har samme mengde som den esken med bare folsyre. Jeg kommer til å fortsette å ta denne, men det hadde jeg gjort uansett om jeg var gravid eller ikke.
Jeg har også jern, ekstra c-vitamin for opptak av jern.