FOLAT

Millansky

Glad i forumet
Hoppla.
bare satt å funderte på hva dere kommer til å gjøre når dere runder uke 12.
Om dere har igjen noen uker i glasset m Folat, kommer dere til å ta de resterende, eller slutte sporenstreks på 12+0?
jeg starta nemlig ikke før uke 4 med Folat. så vil jo derfor ha 1mnd igjen i glasset.

Og er dere nøye med FOLATen da jenter??[:D][:D][:D]
(tar det hver kveld jeg da)

ORIGINAL: Millansky

Hoppla.
bare satt å funderte på hva dere kommer til å gjøre når dere runder uke 12.
Om dere har igjen noen uker i glasset m Folat, kommer dere til å ta de resterende, eller slutte sporenstreks på 12+0?
jeg starta nemlig ikke før uke 4 med Folat. så vil jo derfor ha 1mnd igjen i glasset.

Og er dere nøye med FOLATen da jenter??[:D][:D][:D]
(tar det hver kveld jeg da)

Veldig nøye! Jeg ble anbefalt å ta hele svangerskapet, så jeg vet ikke om jeg skal slutte.

Regner med jeg kommer til å fortsette til det er tomt[:)]

jeg fikk beskjed om å ta folat fram til folat helt til uke 14, og skal gjøre det:D

jeg tok folat når vi begynte prøvetiden, det vil si 3 mnd før jeg ble gravid.. passer alltid på å ta det vær dag[:)]
når jeg er 12 uker så kommer jeg til å fortsette med å ta bare omega-3[:)]

Tar folat hver dag, og har gjort det siden i sommer [:)] kommer til å slutte når jeg runder 12 uker. Skal selvfølgelig fortsette med et generelt vitamin/mineral-tilskudd og omega-3.

Tar hver kveld...

Legen sa at det ikke har noe virkning etter uke 12, så da kunne jeg slutte...

Velger å høre på henne jeg... [:)]

Tar det hver dag sammen med omega 3. Sisit tok jeg det til rundt 5 mnd, blir vel det samme nå tenker jeg.

Jeg begynte å ta folat 3 mnd før jeg ble gravid, men har ikke tatt det de siste to ukene. Det har gått litt i glemmeboken, men jeg tror ikke det er noe farlig om en ikke tar folat etter uke 10 for da er jo alle organer og alt ferdig dannet. Etter det skal jo ungen bare vokse. Men kommer nok til å prøve huske på å ta tablettene til uke 12. Da orker jeg ikke mer av de og går heller over til vanlige vitaminer.

tusen takk for svar alle sammen[:D]
Jeg og tar Omega og vitaminer/mineraler, som jeg oxo kommer tilo å fortsette m ut svangerskapet, men er jo folat i vitaminene oxo, så mulig jeg slutter uke 12..

jaja, tydligvis ikke så farlig om man tar over affal da. Tenkte på det at det sikkert ikke var nødvendig å fortsette etter uke 12 siden årsaken til man har tatt det da er "ferdig".. jaja.. B-vit er vel vannløslig, så lagres affal ikke i kroppen som overskudd..om jeg ikke husker helt feil her.

Funderer dog på Kalsium tilegg. Tåler nemlig ikke laktose, så drikker ikke melk. (noe laktose fri, men sjeldent).. og ikke så ofte ost og andre melkeprodukter heller..(såklart) så ... trenger man visst brått mer kalsium i svangerskapet... HMM!! høre m legen min jeg [;)]

ER i uke 12 i dag å har tenkt på hvor lenge jeg skal fortsette.. begynte med folat for 2,5 år siden.

Jeg tar lifeline for gravide, da er det alle vitaminer og mineraler man trenger! Og de kommer jeg til å ta gjennom hele graviditeten, og gå videre på lifeline for ammede når jeg har født! Jeg tar HVER dag! Ikke glemt en eneste dag :D

Tar hver dagm veldig nøye på det.

Tatt siden November, og forsetter så lenge legen min sier jeg skal...

tar lifeline for gravide jeg og [:)] og skal ta disse gjennom hele svangerskapet [:)] tror det er det som meningen med det kosttilskuddet[:D]

ORIGINAL: mellissa

tar lifeline for gravide jeg og [:)] og skal ta disse gjennom hele svangerskapet [:)] tror det er det som meningen med det kosttilskuddet[:D]

Tror det står i bruksanvisningen til Lifeline at disse blir anbefalt kun de 3 første mnd. Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke det er noe sunt med for mye folat i kroppen når en ikke trenger det. Tenker at det bare blir et ubrukt lager som ikke brukes opp. Det er mye bedre å legge om kosthold og få i seg nødvendige vitaminer derfra enn å ta kosttilskudd. De som har Stavanger Aftenblad kan ta seg en titt i sportsdelen angående ernæring og kosttilskudd. Dersom kostholdet ikke er balansert fra før, bør man ikke ta kosttilskudd, men heller legge om kostholdet sitt.

Back
Topp