Folat

Olse

Forelsket i forumet
Har dere alle tatt folat?

Jeg var 1,5 mnd på vei da jeg fant ut at jeg var gravid. Dro til legen min som ikke nevnte folat. JEg fikk først ikke jordmor, men det ble endret og jeg fikk time hos jordmor i mai. Da var jeg jo allerede nesten 5 mnd på vei. Da fikk jeg høre om folat. MEn da var det jo ingen vits...

Jeg tok folat fra uke 5 frem til uke 13-14, husker ikke helt [:D]

Vi planla å bli gravide så jeg tok det fra tre mnd før jeg ble gravid..

Har tatt folat siden i fjor sommer jeg da[:D].
Planla jo en  ny graviditet så raskt som mulig etter lille-Bella ble født.

Jeg har også knasket folat det siste året... Har vært gravid tre ganger på et år... Jm anbefalte meg å fortsette med folat etter de første mnd også, jeg tar multivitaminer med folat hver dag.

ORIGINAL: bæibi

Jeg har også knasket folat det siste året... Har vært gravid tre ganger på et år... Jm anbefalte meg å fortsette med folat etter de første mnd også, jeg tar multivitaminer med folat hver dag.

Huffda bæibi.... høres ikke greit ut med tre graviditeter på ett år.
Så bra at det går flott denne gangen da!
Ble selv gravid i juni i fjor, men den lille døde i magen min i uke 11.

Heldigvis ble jeg gravid igjen bare tre mnd. etter utskrapningen igjen.

Er iallefall glad det ikke gjelder oss da!
Ble gravid igjen andre måneden med prøving etter vi mistet.... men det føltes
som flere år[:D].

ORIGINAL: Actrine

Godt å høre at det ordner seg for dere! har hørt så mye skrekk om at det er vanskelig å bli gravide etter å ha mistet!

Jeg har heller hørt det motsatte at man blir ekstra fort gravid etter SA... Første gang jeg ble gravid ventet vi bare en pp, andre gang hadde jeg ikke fått mens tilbake (noen sier man må vente en pp, mens andre sier man skal kjøre på). etter det hadde jeg mens en gang... Og her sitter jeg med supergullet i magen![;)]

Planlagt baby dette her, så jeg begynte å knaske folat tre måneder før vi ble gravide.

Ikke så veldig planlagt her, men jeg spiste folat litt over 3 mnd før graviditeten, og spiser det enda. Men så begynte jeg å spise det fordi jeg hadde ekstremt lav verdi av det fra før av, og folat (+ en del andre vitaminer) og pilleslutt var en del av rådene legen gav meg for at jeg skulle bli "frisk"...

Om det faktisk funka eller ikke vet vi jo ikke siden jeg ble gravid "istedet"...[8|][:D]

Jeg startet opp med folsyre da jeg stoppet med pillen, dvs i uke 0 og stoppet rundt uke 15.

Har ellers tatt omega 3 kapsler under hele gravidteteten.

jeg byttet ut pillene med folat jeg, så jeg tok folat i nesten en måned før jeg ble gravid... Tok folat i 15 uker inn i svangerskapet...

Jeg tok folat de første 12 ukene!

oi... hmm. fant jo ikke ut at jeg var gravid før jeg var 7 uker på vei.. men legen sa ingenting om folat før jeg var på kontroll i uke 9.. da spurte han: tar du folat?? hadde jo ikke anelse om hva det var en gang[8D] men tokk folat i 2 uker, før legen sa det ikke var noen vits lengre. det var vist viktigst å ta det helt fra starten av....

Back
Topp