Folat

Det står 3 mnd etter befruktning på boksen min, så tenker til uke 14 :happy:

Visste ikke at man ikke trengte å ta det lengre enn første trimester :wacky: Tok det gjennom hele svskapet med førstemann.

Hadde tatt til boksen var tom. Nå tar jeg heller multivitaminer (for å bl.a også få i meg nok jod) så kommer nok da til å fortsette etter 1.trimester. Men ja anbefalingene for folat er 1.trimester. Det er under embryogenesen det er så viktig.

Jeg tenker å ta til boksen er tom og så gå over til multivitaminer/omega multi som også inneholder folat

Tar multivitaminer hele veien :)

Sniker ... Jeg var nettopp på apoteket og ville ha noe annet enn de 4 tablettene fra lifeline care fordi jeg er så inderlig lei av å tygge dem. Det de hadde som jeg kunne fått inneholdt ikke anbefalt mengde jod. Så da falt jeg tilbake på lifeline care. Damen på apoteket sa da at før anbefalte de den pakken de 3 første månedene av graviditeten, men nå hadde de endret det og anbefalte dem hele svangerskapet ...

Sniker ... Jeg var nettopp på apoteket og ville ha noe annet enn de 4 tablettene fra lifeline care fordi jeg er så inderlig lei av å tygge dem. Det de hadde som jeg kunne fått inneholdt ikke anbefalt mengde jod. Så da falt jeg tilbake på lifeline care. Damen på apoteket sa da at før anbefalte de den pakken de 3 første månedene av graviditeten, men nå hadde de endret det og anbefalte dem hele svangerskapet ...
nyeste artikkel på fhi sier at man skal ta til 2.-3. mnd av svangerskap... så rart at man får ulik info overalt...

nyeste artikkel på fhi sier at man skal ta til 2.-3. mnd av svangerskap... så rart at man får ulik info overalt...

Ja, enig, man trenger vel ikke folat hele veien? Jeg går tom nå for de vitaminene, så kommer heller til å kjøpe det jeg tror jeg trenger, som jern, jod og vitaminer.

Back
Topp