FOLAT

Det var et par uker der jeg tok det og vitaminene mine sporadisk pga jeg var så kvalm og bare kasta opp da jeg tok tabletter. Men så ble jeg flink til det igjen :)

Tar hver dag:) imponert over meg selv at jeg faktisk har klart å huske det hver dag, siden før jeg ble gravid :hilarious: surrer så fælt med alt annet, så det er et mirakel:hilarious:

Hver morgen. Har "glemt" en dag, da vi bestemte oss for å sove en natt ekstra hos min bror :)

Hver dag, helt utrolig at jeg husker det. Begynte med en gang jeg sluttet på prevensjon, altså 2 mnd før jeg ble gravid(det gikk raskere enn jeg hadde drømt om:hilarious:) Begynte da for å eliminere den bekymringen, er nok å tenke på uansett. Men det går jo som regel bra med de som ikke tar folat også, kroppen er jo helt fantastisk, og ordner det meste:)

Prøver være flink, men tar de desverre litt sporadisk.. noen ganger husker jeg på de om morgonen og andre ganger om kvelden.. men har huske å ta de innefor 1 1/2 døgn etter siste tablett

Nei :( kan gå fire dager imellom faktisk. Mye av at jeg stadig setter tablettene i halsen... skal bli flinkere igjen

Har tatt det hver dag i typ 2 år nå, føler jeg har så mye folat i kroppen at det halve kunne vært nok :p Nå er det snart på tide å bli gravid så jeg slipper å ta de der tabelettene til hver middag!

Ja, tar de hver dag. Begynte da jeg fjernet spiralen i oktober i fjor. Men de trengs egentlig mest fram til ca. 30 DPO, så jeg tror ikke det er farlig om vi glemmer de en dag nå som vi alle er godt forbi 30 DPO.

Jeg tror jeg har tatt folat mer eller mindre hver dag i fem år. Men nå er det ikke alltid jeg orker å ta på nytt når det kommer rett opp igjen.

Ja, tar de hver dag. Begynte da jeg fjernet spiralen i oktober i fjor. Men de trengs egentlig mest fram til ca. 30 DPO, så jeg tror ikke det er farlig om vi glemmer de en dag nå som vi alle er godt forbi 30 DPO.

Både jordmor og fastlegen sa til meg at jeg burde ta folat frem til uke 10. De mente begge at ryggen lukkes i den tiden, på nett mener jeg å ha lest uke 5-6... Lurer på hva som stemmer jeg:shy:

Både jordmor og fastlegen sa til meg at jeg burde ta folat frem til uke 10. De mente begge at ryggen lukkes i den tiden, på nett mener jeg å ha lest uke 5-6... Lurer på hva som stemmer jeg:shy:
Jeg har også lest at ryggraden lukkes rundt uke 6, men tipper de anbefaler folat frem til uke ti fordi man ikke vet helt sikkert når det skjer hos hver enkelt, og at man har en "buffer" på noen uker for å være sikker på at alle tar folat lenge nok. Men det er bare en teori.

Back
Topp