Folat

Da tar du for mye nå, skal ta 400mikrogram med mindre du har folat mangel og legen har sakt at du skal ta mer :) Life line care sine gravid vitaminer har rett dose av alt for hele svangerskapet :)
Ok, fikk anbefaling av jordmor å ta multivitaminer i tillegg men har tenkt litt over at jeg tar over 400 og om det er dumt. Får vurdere om jeg skal bytte :happy: takk for tips!

Dette var ikke jeg klar over, fikk ikke noe beskjed om dette ved sist graviditet. Måtte gå på folat etter svangerskapet, da manglet jeg.
Fikk heller ikke beskjed av lege om det, fant det ut ved en tilfeldighet på apoteket da en plutselig skulle bruke samme boksen med vitaminer hele svangerskapet og ikke gå over på ny type :) Spurte lege og da sjekket ho opp og jo det stemte at en burde gå på 400mg hele svangerskapet og ikke gå ned til 200mg etter første trimester :)

Spurte legen i dag om jeg skulle gå på folat hele svangerskapet, det var ikke nødvendig, det folaten skulle hjelpe mot var ferdig utviklet innen uke 12. Så jeg slutter på de nå:)

Jeg fikk beskjed av fastlegen om at jeg kunne slutte etter 12 uker, det er kun da det er påvist positiv effekt sa hun. Så jeg slutter straks[emoji4]

Back
Topp