Folat

Kamillete

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
It's gonna be May 2019
Septemberlykke 2021
Når slutter dere med folat? Slutter dere etter uke 12?

Det er vel til og med uke 12 som er anbefalt. Tror jeg likevel kommer til å fortsette å ta tilskudd gjennom graviditeten :)

Jeg tar tilskudd gjennom svangerskapet og så lenge jeg ammer. :)

Hadde tenkt å slutte nå ved 12 uker, men kanskje jeg skal bruke opp boksen.

Blir å fortsette å ta så lenge legen mener jeg skal ta det

Legen min sa jeg skulle slutte med folat og jern etter uke 12 pga det blodprøvene mine viste. så det beste er å høre med legen din om hva du skal gjøre[emoji4]

Jeg kommer til å tømme boksen for deretter å kun ta multivitamin som inneholder 200μg (mikrogram) folat. Spurte min gynekolog i går og han sa at jeg kunne ta hele veien, men det viktigste var før uke 12. Uansett så er folat vannløselig og det man ikke bruker tisser man ut.

Eg var satt på folat 1mg ett par mnd i forveien og må fortsette med det uansett. Tar også dobbel dose multivitamin i håp om å ta opp noe + kalsium.

De anbefaler vel nå ut svangerskapet så jeg tar hele veien til mai jeg.

Ja, anbefales hele svangerskapet nå, vært slik siden sommeren 2016, gikk gravid med nr to da de endret på det :) Men viktigst før og de tre første månedene :)

Hvilken dose anbefales? Nå tar jeg multivitaminer som inneholder 200 mikrogram pluss tilskudd av folat på 400 mikrogram. Lurer på om jeg burde fortsette med den på 400 mikrogram i tillegg eller om det holder med multivitaminene som inneholder 200 :D

Legen m8n anbefaler å ta det hele svangerskapet. Så jeg kommer til å ta det hele veien ut.

Hvilken dose anbefales? Nå tar jeg multivitaminer som inneholder 200 mikrogram pluss tilskudd av folat på 400 mikrogram. Lurer på om jeg burde fortsette med den på 400 mikrogram i tillegg eller om det holder med multivitaminene som inneholder 200 :D
Da tar du for mye nå, skal ta 400mikrogram med mindre du har folat mangel og legen har sakt at du skal ta mer :) Life line care sine gravid vitaminer har rett dose av alt for hele svangerskapet :)

Ja, anbefales hele svangerskapet nå, vært slik siden sommeren 2016, gikk gravid med nr to da de endret på det :) Men viktigst før og de tre første månedene :)

Dette var ikke jeg klar over, fikk ikke noe beskjed om dette ved sist graviditet. Måtte gå på folat etter svangerskapet, da manglet jeg.

Back
Topp