Folat

Katz1

Elsker forumet
Julibarna2014
Septemberlykke 2016
Novemberbarna 19
Siden vi ikke var aktive prøvere, begynte jeg ikke med folat før dagen etter positiv test 10 dpo. Andre her med erfaringer med det? Når begynte dere med folat. Jeg har ammet i snart 11 mnd, har prøvd å huske å ta multivitamin hver dag i disse månedene. Håper ikke vitamin nivåene mine er helt på bærtur [emoji5]
 
Sist gang var jeg kjempe flink og tok det to mnd før positiv test og lenge etter 12 uker. Denne gangen har jeg vært skikkelig sløv og begynte etter positiv test og har til og med glømt det noen ganger :rolleyes: Heldigvis liten sjanse for at det skjer noe :) Kjenner flere som ikke har tatt i det hele tatt pga hyperemesis med friske barn!
 
Jeg har tatt det i flere mnd før positiv test, men i har vært aktive prøvere. Ville ikke stresset alt for mye om du ikke har startet lenge før, men prøvd å huske å ta dem nå som du vet at det er en mageboer der [emoji4]
 
Jeg begynte heller ikke før etter pos test. Men har tatt multivitamin, og det står at den inneholder 200mg (altså halvparten av anbefalt dose). Så det kan være at multivitaminen din har?
 
Har begynt når jeg har fått positiv test alle gangene :)
 
Sist graviditet fant jeg ikke ut av det før jeg var 7,5 uker på vei.. Hadde ikke tatt folat og det gikk bra [emoji4].
 
Ser ut som om mange har begynt etter positiv test og at det gått bra[emoji173]️ Takk for alle fine svar [emoji5]
 
Jeg begynte heller ikke før etter pos test. Men har tatt multivitamin, og det står at den inneholder 200mg (altså halvparten av anbefalt dose). Så det kan være at multivitaminen din har?

Tar du ekstra folsyretabletter ved siden av multivitamin?
 
Tar du ekstra folsyretabletter ved siden av multivitamin?

Anbefalte døgndose er 400 mikrogram om dagen. Multivitamin inneholder 200 mikrogram. Jeg velger å fortsette med multivitamin da folat er vannløselig.
 
  • Liker
Reactions: TS
Anbefalte døgndose er 400 mikrogram om dagen. Multivitamin inneholder 200 mikrogram. Jeg velger å fortsette med multivitamin da folat er vannløselig.

Jeg ringte apoteket i dag for å høre om jeg burde ta mer folat enn det som er i Multivitamin. Hun sa jeg fint kunne ta folsyretabletter ved siden av. Da blir det 600mg. Så lenge man ikke overskrider 1000mg, så går det visst fint.
 
Jeg ringte apoteket i dag for å høre om jeg burde ta mer folat enn det som er i Multivitamin. Hun sa jeg fint kunne ta folsyretabletter ved siden av. Da blir det 600mg. Så lenge man ikke overskrider 1000mg, så går det visst fint.
Så bra [emoji1] fant ut selv at det blir 600mg folat på meg og [emoji13] tar vitamineral ved siden av [emoji4]
 
  • Liker
Reactions: TS
Back
Topp