Folat

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Hvor lenge tar dere folat egentlig? Sist sa legen frem til uke 12, men virker som mange tar hele svangerskapet :)

Tror jeg tok hele svangerskapet sist gang, men det var fordi jeg ikke visste. Men har lurt på det samme

Tror jeg sist slutta rundt uke 12. Men nå tar jeg gravidvitaminer fra boks på apoteket og der er det folat i innholdet. - og de kan man/skal man ta hele graviditeten.. kanskje høre med legen/jordmor på første besøk? :-)

Jeg har kjøpt 1 box =100 tabletter.
Tror jeg spiser opp dem jeg.

Det er i gravidvitaminene og B-vitaminene jeg tar, så blir hele tiden [emoji4]

Til dere som tar hele svangerskapet, kan jeg spørre hvorfor? :) er det noe dere har fått vite, som jeg kanskje ikke har fått med meg?:)

Sånn som jeg har fått det med meg, så tar jeg den gravid-pakka i første trimester, og så tror jeg at jeg leste at etter det skulle jeg ta mamma-pakka med vitaminer (fra apoteket). Er det feil? :/

Sånn som jeg har fått det med meg, så tar jeg den gravid-pakka i første trimester, og så tror jeg at jeg leste at etter det skulle jeg ta mamma-pakka med vitaminer (fra apoteket). Er det feil? :/
Jeg aner dessverre ikke (tar folat,d-vit og omega 3 fra hver sin boks), men håper du får svar av noen som vet :)

Jeg aner dessverre ikke (tar folat,d-vit og omega 3 fra hver sin boks), men håper du får svar av noen som vet :)
Hvis ikke kan jeg jo bare spørre legen eller de som jobber på apoteket. De har vel kontroll på dette også :)

Slik har jeg forstått det også, og det står vel på pakkene?

Tror "gravid"-pakka (med folat) gjelder mens man prøver, og første trimester, og "mamma"-pakka gjelder 2 og 3 trimester [emoji5]

Til dere som tar hele svangerskapet, kan jeg spørre hvorfor? :) er det noe dere har fått vite, som jeg kanskje ikke har fått med meg?:)
Tror ikke det er nødvendig med hele svangerskapet.
Jeg vil likevell ta pga jeg har kroniske sykdommer som gjør at jeg ikke tar opp nok vitaminer i kosten. Nå er heldigvis en av "bivirkningene" av gravidteten det at symptomene på sykdommene ikke er så sterke [emoji4]

Tror ikke det er nødvendig med hele svangerskapet.
Jeg vil likevell ta pga jeg har kroniske sykdommer som gjør at jeg ikke tar opp nok vitaminer i kosten. Nå er heldigvis en av "bivirkningene" av gravidteten det at symptomene på sykdommene ikke er så sterke [emoji4]
Okey:) så deilig at sykdommen holder seg rolig under graviditeten da :happy:

Back
Topp