Folat

Det har jeg tatt siden vi begynte å prøve for et år siden. Man skal begynne gjerne tre måneder før man begynner å prøve å bli gravid.

Her har jeg faktisk ikke begynt enda, men det var fordi graviditeten absolutt ikke var planlagt. Burde vært å kjøpt for en stund siden, men helt ærlig så gruer jeg meg til å begynne å ta de for jeg har blitt fryktelig kvalm av de.

Begynte samme dag som testen viste positiv! Hadde vi prøvd, hadde jeg startet mye tidligere med folat! [emoji4]

Har tatt siden september:) Men var ikke alltid like nøye hver dag i periodene fra jeg fikk mensen og frem til eggløsning igjen. Det blei utrolig dyrt i lengden når det tok tid før jeg ble gravid. Har gått på disse:
IMG_6745.PNG

Starta ei stund før vi bynte å prøve.
Har skikkelig skrekken i mæ i forhold til folat. Veninna mi gadd ikke ta. Var med på fødsel å det var mildt sagt drittskummelt når gutten kom ut å de oppdaga ryggmargsbrokk på han. Så det var noe jeg var fast bestemt på tidlig.

Jeg har lenge slitt med svært lavt folatnivå, så her begynte jeg med folat og andre vitaminer da jeg sluttet på prevansjon i november, så deilig å se at nivåene er gode når jeg tok blodprøver i uke 5!

Ja, starta samme dagen som vi fikk positiv test :)

Begynte å ta det for et års tid siden og har sett på blodprøver at nivåene er gode :)

Begynte da jeg fikk positiv test =)

Back
Topp