Folat!

Jepp, legen sa jeg skulle slutte, var ikke nødvendig lengre.

Spiser kosttilskudd for gravide, og den er det også litt folat i selv om den er for andre og tredje trimester.

Tror ikke det er farlig å ta folat over 12 uker. De sier man kan ta lifeline care gravid i hele svangerskapet, og den er det 400mg i.

Dette har jeg også lurt på. Det står jo på Folsyre-boksen at det anbefales i 1. trimester - og 1. trimester er jo lenger enn til uke 12+0? Jeg hadde hvertfall tenkt å ta til jeg er 14+0, når man offisielt går over i 2. trimester..

Dette har jeg også lurt på. Det står jo på Folsyre-boksen at det anbefales i 1. trimester - og 1. trimester er jo lenger enn til uke 12+0? Jeg hadde hvertfall tenkt å ta til jeg er 14+0, når man offisielt går over i 2. trimester..

I følge veldig mange sider så starter 2.trimester når man er 12 fullgåtte uker. Det sier legen min også :)
http://www.mammanett.no/graviditet/livsstil/trimester_her_er_oversikten_over_de_tre_trimestrene

Mange ulike meninger rundt dette skjønner jeg. Var hos jordmor på første kontroll i går og hun sa jeg kunne slutte med folat uke 12, og begynne med tran :-)

Jeg fikk beskjed fra legen om å slutte med folat ved 12 uker. Men manglet en del d-vitaminer, så tar nå to trankapsler, og en tablett kalsium med d-vitamin, totalt 500% av anbefalt dose d-vitamin :p Det er på grunn av allergi jeg må ta kalsium, da jeg ikke får i meg nok gjennom kostholdet.

Back
Topp