Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den der er jo fra 2008? Jeg har ikke fått noe ny beskjed nå, men for 2 år siden skulle jeg bare ta de første 12 ukene. Jeg gjør det samme som sist, spiser opp alle pillene i glasset (er 12+4 i dag og har vel til et par uker til)Her er et lite utdrag fra en link BV har lagt ut:
http://www.mammanett.no/forum/showthread.php?52865-Ny-anbefaling-om-folat-i-svangerskapet
![]()
Ja, den er fra 2008, men det er fortsatt anbefalinger som har kommetDen der er jo fra 2008? Jeg har ikke fått noe ny beskjed nå, men for 2 år siden skulle jeg bare ta de første 12 ukene. Jeg gjør det samme som sist, spiser opp alle pillene i glasset (er 12+4 i dag og har vel til et par uker til)![]()
De har nå funnet ut at Folat kan være med på å minske risikoen for morkakeløsning og svangerskapsforgiftning. Man trenger ikke ta like stor dose etter 12 uker. Det holder med annenhver dag. Men uansett, dette er et vannløselig vitamin, så man kan uansett ikke ta for mye. Så hvorfor ikkeJeg er 13+2 og sluttet for noen dager siden. Noen blir anbefalt å ta det hele svangerskapet, men hvorfor anbefales det? Tar man ikke forlat for å unngå nevralrørsskader, ryggmargsbrokk etc? Og blir ikke babykroppen "ferdig" i uke 10 da gullet går fra å kalles embryo til et foster? Fra nå av skal babyen vokse og finstille for eksempel hørsel, fordøyelse osv?
Vet ikke jeg altså, men uansett så tar jeg bare tran som ekstra tilskudd fra ca 12+
Hmmm, ja skader i alle fall ikke så da fortsetter jeg med folat nå og da. Spurte av ren nysgjerrighet og undring for anbefalingene virket ikke logisk ut ifra hva jeg trodde meningen med folat er.De har nå funnet ut at Folat kan være med på å minske risikoen for morkakeløsning og svangerskapsforgiftning. Man trenger ikke ta like stor dose etter 12 uker. Det holder med annenhver dag. Men uansett, dette er et vannløselig vitamin, så man kan uansett ikke ta for mye. Så hvorfor ikke![]()
Kilde?Forskere har funnet økt kreftfare ved inntak av folat, så jeg tar det nok bare 12 uker som anbefalt