Folat

Oki. Takk for svar! Virker som om det ikke er veldig farlig å spise det lenger ut i svangerskapet, så tar det frem til jeg skal på kontroll, så får jeg høre med dem har jo en del igjen i boksen, så kan jo bare fortsette med det! Hvilke andre vitaminer er det folk tar?

Oki. Takk for svar! Virker som om det ikke er veldig farlig å spise det lenger ut i svangerskapet, så tar det frem til jeg skal på kontroll, så får jeg høre med dem har jo en del igjen i boksen, så kan jo bare fortsette med det! Hvilke andre vitaminer er det folk tar?
Jeg tok ikke vitamintilskudd, men tok tran utenom:)

Jeg tok omega-3 hele svangerskapet i tillegg til folat første 3mnd. Og litt jern på slutten pga lave verdier

Er enig i at det er viktigs fram til nevralrøret er lukket, så lenge man ikke har folatmangel. Men jeg ser at kosttilskuddet til Nycoplus som er fra 2. trimester og tom. ammeperioden inneholder folat i halvert dose. Jeg gikk på folat i et år før jeg ble gravid også, så det er jo ikke noe farlig med å ta det :)

Jeg tar b, d og multivitamin fra omega :) mulig jeg får ekstremt dyrt urin av dette, men har vært plaget med lave verdier tidligere som rammet hardt, så jeg bare kjører på :D :P

Er enig i at det er viktigs fram til nevralrøret er lukket, så lenge man ikke har folatmangel. Men jeg ser at kosttilskuddet til Nycoplus som er fra 2. trimester og tom. ammeperioden inneholder folat i halvert dose. Jeg gikk på folat i et år før jeg ble gravid også, så det er jo ikke noe farlig med å ta det :)
Halv dose, som du sier, er jo anbefalt dose for hele befolkningen, det er bare doblet for prøvere og gravide i første trimester

Jeg fikk beskjed av jordmor om å bare fortsette å ta til boksen var tom, men at jeg ikke trengte å kjøpe ny etter det. Så jeg tar fortsatt og er i 18 uker nå :)

Tok stor dose etter anbefaling fra nevrolog pga epilepsien min hele svangerskapet.

Tok folat i den grad jeg klarte. Fikk heldigvis B - 12 injeksjoner på sykehuset:) Og priser meg glad for at babyen ble født frisk.

Back
Topp