Folat

Jedimama

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Junibarna 2015
Hvor lenge tok/tar dere folat
Er 13+6 i dag og vet ikke om jeg bør ha sluttet eller om jeg skal forsette
Er så mange ulike svar på det

Jeg tok ut uke 12, men har sett at i bla Danmark er det anbefalt å fortsette med folat til man er ferdige å amme :) Ta en tlf til jordmor eller fastlege om du er usikker :) Det er nok en litt "smak og behag" sak, i og med at det er så mye forskjellige meninger.. Jeg sluttet! :)

På ultralyd i uke 12, sa legen til meg at det ikke var vits å ta lengre, det hadde ingen hensikt. Og det var en lege med laaaaaaang erfaring :-)

Jeg tar enda folat- og har planer om å ta det ut sv.skapet. Anbefalt fra jordmor etter ny forskning. Folat forebygger ikke kun ryggmargsbrokk, og uansett så skader det ikke å ta for mye av det- det skulle bli tilfellet :)

Okei høres ut som det er greit å fortsette :) tusen takk for svar

det kommer snart by anbefalinger, om å ta folat hele svangerskapet og så lenge en ammer. Ifølge begge jordmødrene jeg har vært hos, og legen min.

I fjor slutta eg når eg var 12 veker, men denna gongen skal eg fortsette da eg var suuuper låg på folat i mai. Mest sannsynleg pga Jr og amming.

Legen sa folat hele første trimester, og omega 3/tran hele svangerskapet. Sluttet så fort pakka var tom. Var sikkert 12-13 uker

Back
Topp