Folat

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Når slutter dere å ta folat? Sist fikk jeg beskjed om da jeg kom til 12 uker at jeg kunne gi meg! Men nå har jeg igjen tabletter for ca. 2 uker i glasset, så vurderer å ta resten!

Jeg gikk tom i går 11+5.
Men jordmora sa at om jeg kom til uke 12 og fortsatte haddr tabletter igjen, så var det bare å bruke opp boksen :)

Bare å bruke opp boksen. Til uke 14 ca fikk jeg beskjed om :)

Excuse me, Damn that autocorrect!

Jeg hadde bare spist de opp.

Har vært dårlig på å ta det da jeg blir så kvalm. Men går bedre nå. Så skal prøve å bruke opp det jeg har,

ImageUploadedByBV Forum1411129109.227478.jpg
Har spist disse hele veien, men er snart over 1:e trimester. Spiser de opp, men sen da? Trenger man noe extra da? D vitamin? Omega?
Noen som vem?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vis vedlegget 78581
Har spist disse hele veien, men er snart over 1:e trimester. Spiser de opp, men sen da? Trenger man noe extra da? D vitamin? Omega?
Noen som vem?

De har en fra samme leverandør som heter "Lifeline Care kosttilskudd for ammende". Den er også beregnet å bruke fra andre trimester ☺️

De har en fra samme leverandør som heter "Lifeline Care kosttilskudd for ammende". Den er også beregnet å bruke fra andre trimester ☺️
Jeg kjøpte feil og fikk kjøpt den for andre trimester. Spydd som en gris av de. Men tror det er samme innhold som i den for 1. Trimester. :)

Vis vedlegget 78581
Noen som vem?

Omega 2 og kalsium fikk jeg beskjed om. Er det multivitaminer? Du skal helst ikke ta det når du er gravid...

Sniker - må spørre hvorfor?

Skjønner heller ikke denne.. jeg tar multivitaminer (ikke no type gravid greier) og snakket med jordmor om dette idag.. hun sa ingenting på det annet enn at å få vitaminer gjennom et variert kosthold er det beste..

ImageUploadedByBV Forum1411163518.796310.jpg dette er det jeg fant, og apoteket sa ingenting om multivitamin og gravide når jeg spurte de om hvilken type heller :)

Sniker - må spørre hvorfor?
Det er vel ikke direke farlig, men en falsk trygghet. Fordi det meste av vitaminer tisser du rett ut igjen. Mulitivit er litt lureri, de klarer ikke å få den optimale virkningen av alle vitaminer. Pga de kjemiske bindinger ol. Derfor er det bedre å ta hver vit for seg, da er man sikker :)

Excuse me, Damn that autocorrect!

Så det kan ev hålle med at spise tran efter 1 trimester?
Ev D vitamin tabletter o omega f.eks hvis tran ikke går ned ;)?

Så det kan ev hålle med at spise tran efter 1 trimester?
Ev D vitamin tabletter o omega f.eks hvis tran ikke går ned ;)?

Ja det er bra med Omega 3 :)

Tok folat og tran hele svangerskapet sist. Blir nok å gjøre det nå og.

Back
Topp