Folat

Marihøna1986

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hvor lenge skal man ta folat?
Ut uke12? Til andre trimester?
Klarer ikke huske det fra sist graviditet... :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tok til 12+3 eller 4 ;) Da var det tomt, og det skal nok være lenge nok. Legen anbefalte meg ut uke 12, men var jo bare noen få dager i forskjell da :)

Jeg tar en pakke med vitaminer for gravide fra apoteket. Der er det litt folat også i den som er for 2 trimester:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ut første trimester ish, jordmor sa jeg bare kunne ta til boksen var tom.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har endel igjen.. Skal jeg ikke bare fortsette da? Er vel uansett bra er det ikke det da selv om det kanskje ikke er nødvendig? Uff er forresten litt redd for vet at jeg har glemt å ta folat noen ganger, eller vært usikker på om jeg har husket det :S

Tar til esken er tom og regner med det blir ut uke 12. :)

Tar også til esken blir tom, har vel tre dager igjen nå og da er jeg 13+2. Fremover da tenker jeg å kun ta trantabletter etter anbefaling av min fastlege. :)

Jeg tar en pakke med vitaminer for gravide fra apoteket. Der er det litt folat også i den som er for 2 trimester:)

Om du ønsker å spare penger kan du kjøpe innholde i pakken for gravide hver for seg. De pakkene er ganske dyre :/

Var hos legen på mandag, var da 11+5, han sa jeg kunne slutte når jeg var over 12 uker. Tok ikke folat før jeg fant ut jeg var gravid så har jo litt igjen i glasset enda...

Har ikke den esken, hvilke vitaminer er for andre trimester???

Når jeg var på tidlig ultralyd(i uke 7)sa legen min at det er viktigst å ta folat i uke 5-6 når ryggsøylen blir dannet, og om jeg ikke hadde tatt det da var det ikke vits å begynne engang :p
Jeg hadde tatt da, og tok til esken var tom :)

Om du ønsker å spare penger kan du kjøpe innholde i pakken for gravide hver for seg. De pakkene er ganske dyre :/
Hm. Det må jeg skjekke da! De er veldig dyre ja! Men er så enkelt. Hehe

O
Hm. Det må jeg skjekke da! De er veldig dyre ja! Men er så enkelt. Hehe

mm du får i deg omega 3, kalium med D viamin i og b vitamin som har folat i så er du nok godt sikret :) det er 3 tabletter, 3 esker :) Om du heller vil gå for en multivitamin enn b vitamin er sikkert det og greit :) Sålenge man ikke tar for mye A vitamin for det er vist ikke bra. Ellers skilles vitaminer ut via urin om det er for mye :)

Fastlegen min sa faktisk at jeg gjerne kunne fortsette etter uke 12 og ut svangerskapet. Vet ikke om det er noe nytt de har funnet ut?

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Har for lite b-vitamin til vanlig, så kommer til å ta hele svangerskapet. Hørt det er lurt å ta tran også, men siden jeg ikke er så glad i det så får jeg gjøre som sist å kjøpe de barne kapslene :)

Har for lite b-vitamin til vanlig, så kommer til å ta hele svangerskapet. Hørt det er lurt å ta tran også, men siden jeg ikke er så glad i det så får jeg gjøre som sist å kjøpe de barne kapslene :)
Hihi.. Har du prøvd tran med fruktsmak? Den er god :) SelvOm barnetran sikkert og er bra :) hehe..

Sent from my iPad using BV Forum

Hihi.. Har du prøvd tran med fruktsmak? Den er god :) SelvOm barnetran sikkert og er bra :) hehe..

Sent from my iPad using BV Forum

De kapslene for barn er vel med fruktsmak? Det må det ihvertfall være om jeg skal klare å tvinge det i meg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ut uke 12, sa legen. Da måtte jeg slutte..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp