Folat..!

Ønsker2014baby

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg kan ikke ta det, for det kommer rett opp igjen.. Jeg spyr så og si hele tiden.. Om jeg drikker vann kommer det opp.. ÆSJ! Hva gjør jeg?? Har dere noen tips mot dette?.. Er så forferdelig sliten..!

Sent from my iPhone using BV Forum

De minste folatpillene er lett å svelge uten vann, ta den rett før leggetid for eksempel, eller sammen med noe du får i deg av mat/frukt :)

Hadde det samme på første mann og nå, noen dager kunne jeg ikke ta dem. Men du kan prøve å svelge den med yoghurt eller noe drikke unntatt vann(juice, saft) :)

Legen min sa at det var litt omdiskutert hvor mye forlat egentlig hadde å si. Dessuten lukkes nevralrøret i uke 5, så etter det har det mindre å si uansett. Men generelt anbefaler de til uke 12.
Kan prøve å få det i det gjennom maten og da

Folaten har nok allerede gjort sin misjon;) Men når vi fikk foster med ryggmargsbrokk var det aldri snakk om at virkningen av folat er omdiskutert. Da var det bevist at den reduserer sjansen. Så denne gangen har jeg tatt ti-dobbel dose etter anbefaling fra haukeland.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er vel ganske godt dokumentert at forlat er viktig... Er det ikke tider på døgnet du kaster opp mindre og klarer å lure den i deg??

Det er vel ganske godt dokumentert at forlat er viktig... Er det ikke tider på døgnet du kaster opp mindre og klarer å lure den i deg??
Vil vil tro han mente viktigheten av tilskudd :) er noe man får i seg i matveien også har man vel et lager i kroppen

Folat er kjempeviktig for utviklingen av skjellettet, mye nyere forskning viser at det kan være lurt å ta det gjennom hele svangerskapet og noen av vitamintilskuddene inneholder folat også i den typen man skal ta også under amming:)

Min lege sa at folat var viktig, MEN at man behandler 1000 kvinner for at 1 skal få den trengte effekten.. :)

Min lege sa at folat var viktig, MEN at man behandler 1000 kvinner for at 1 skal få den trengte effekten.. :)

Sant :) Men om man skulle være "den ene" er det jo så godt å vite at man ihvertfall gjorde alt man kunne for at det skulle gå bra :-)

Jeg ble fortalt at gravide byrde ta folat gjennom hele svangerskapet!:) for når babyen ikke trenger det mer trenger mor det!

Det sa legen på første kontroll!:) så jeg kommer til å ta den helt ut!

Eg hadde mangel på foksyra i kroppen for et år si, så eg kjeme t å fortsetta med da heila svangerskapet. Så får eg heller ta prøva å sjå om eg trenge fortsetta ettepå ;)

♥ fjølo mi ♥

Back
Topp