FOLAT

Vel, man skal ta folat de første ukene, det er også de ukene man er i dårligst form på grunn av graviditeten.
Tror heller sammenhengen heller ligger i at man slutter med dem samtidig som man blir bedre i graviditeten, ikke folaten i seg selv

Må bare påpeke at man helst burde begynne å ta folat når man prøver, så man får opp nivået i kroppen tidlig i svangerskapet, og gjerne ta ut hele svangerskapet, men i alle fall de første 3 mnd om jeg ikke husker feil.

Tror nok som hun over, at det kanskje handler mest om at det tilfeldigvis timer med når man har svangerskapskvalme, men klart det kan finnes sammenhenger der også. Sambo måtte ta tilskudd av kalsium på grunn av kortisonmedisin, og opplevde å bli dårlig av det, så det er jo ikke usannsynlig at det kan være noen som reagerer på andre ting også.

Jeg har tatt forlat før og under alle mine svangerskap, aldri vært plaget med kvalme

Eg tror ikkje de har noet væl me folat å gøra att man mår dårligt. Eg har alltid tatt før eg Blev gravid å 3 førsta mnd. Har ikkje
Mått verre av det

Jeg følte jeg ble kvalm av folaten, men det var nok ikke tilfelle.

Jeg tok ekstra stor dose med folat pga medisiner jeg går på under svangerskapet, merka ikke noe til uvanlig uvelhet under svangeskapet :)

Back
Topp