folat

TulleHøna

Forumet er livet
hvor lnge skal man ta de? er det 3 mnd? 
jeg har jo flere piller igjen.. skal jeg bare ta de til det er tomt eller er det sånn at man ikke skal ha noe særlig folat etter 12. uke??

de første 3 mnd og før graviditet,jeg gikk tom 11+2 og legen sa jeg ikke trengte å ta mer,for jeg gikk på det i mnd før gravividitet:)

åkæj!!  takk! er ike alt en husker fra sist :P
forrige gang begynnte jeg jo ike på de før jeg viste jeg var gravid!(ikke planlagt)
denne gangen gikk jeg på det en mnd før :)

Jeg også lurer litt på det der med folat. Jeg har passert de første 12 ukene nå men har igjen masse. Finnes det nå ingen gevinst i å ta resten? Og det er vel hvertfall ikke noe negativt å ta dem..eller?

Har alltid tatt folat i forkant av graviditet. Så har jeg tatt lifeline gravid fra positiv test (så jeg får i meg alt jeg trenger siden jeg har kasta opp mye) Men da jeg gikk med førstemann fantes de kun med folat for gravide og de brukte jeg da hele veien. Nå har de endra de slik at de finnes i to forskjellige, for de første tre mnd, og så for resten av svangerskapet uten folat. Jeg har fortsatt en del igjen av de med folat og kommer til å ta de til det er tomt, og så bruke de andre.. Så blir en mnds tid til med folat her da.. Skader vel ikke nei. (som sagt med første fantes jo kun lifeline sine med folat for gravide)

Spurte nettopp legen om det, ho sa at jeg godt kunne fortsette lenger enn tre måneder med folat. Det ville i alle fall ikke skade, sa ho. Jeg har fortsatt en del igjen, så jeg fortsetter en stund til. :)

Back
Topp