Folat..

myprecious

Glad i forumet
Hvor lenge trenger man å gå på folat igjen... er 14 uker til lørdag.

ok, da tar jeg bare de 3 pillene som er igjen. Trenger nok ikke kjøpe noe nytt glass fra apoteket da ;)

Men skader ikke å ta lenger :) Pga at sønnen min er født med spaltet gane (har grodd av seg selv nå da), så går jeg på folat på resept, 1mg frem til nå. og skal ta 0,5 mg  resten av svangerskapet etter jordmorens anbefalninger :)

Siden jeg brukte så lang tid på å bli gravid, hadde jeg allerede gått på folat i nesten ett år da det endelig klaffet. Så jeg sa meg fornøyd etter 13 uker;) passer man på å spise sunt og masse brokkoli får man jo det i seg uansett;)

egg og spinat inneholder også folat :)

Jeg slutter nå :) Har gått på det en god stund før jeg ble gravid også :)

jordmoren min sa det var bare flott å fortsette utover 12 uker :)

Sist jeg gikk gravid hadde jeg og tatt folat i laaaange tider før jeg ble gravid, og tok det nesten ut hele svangerskapet da også, men han ble født med spaltet gane fordet, så er bare for å gjøre det jeg kan for at dette barnet ikke skal slite med det di første mnd at jeg følger min jordmors råd og tar ut hele svangerskapet denne gangen og...kanskje jeg slipper å sitte å amme i 1,5 timer til hvert måltid denne gangen..og at melka renner rett ut av nesa til babyen igjen hehehe :) Men er pga sønn nr 1 jeg velger å ta videre, hadde han vært uten spalten når han ble født, hadde jeg sikkert sluttet jeg og!

Back
Topp