FOLAT!!!

Mars-boer

Flørter med forumet
Husk folat jenter :) selv spiser jeg ti ganger dosen pga vi måtte avbryte halvveis i siste svangerskap da jenta vår hadde acrani.. Det er veldig veldig viktig, så knask i vei ;)

emoticonSiden det ikke var smiley med tommel opp så får denne duge.

Begynte på folat når vi begynte prøvinga Og kommer til å fortsette med det til 4-5 måneder på vei tror jeg. Kan ikke huske om jeg kanskje gikk på de i hele svangerskapet sist gang.
Men super viktig er det ja

Hvorfor kan jeg ikke lese det dere andre ha skrevet inn? Når jeg posta svar så kom det plutselig opp... :-O hvor finner jeg smileys forresten?? *dum*

Prøver å huske det hver dag :)

Er visst noen problemer med dette forumet som gjør at hovedinnlegger noen ganger må poste nytt innlegg for å få se svar :)

Når du skriver så ser du en verktøylinje. Trykk på det smilefjeset, så kommer smileyene opp :)
For å få se mer smileys trykker du på de tre prikkene ;)

Ingen verktøylinje her :( men mulig fordi jeg bruker iPad??

Det kan hende ja.

Her har jeg iallefall laget et bilde for å vise :)

Thanks :) men ser jeg mangler hele den verktøylinja.. Så skal prøve på en annen maskin senere i dag :)

Hehe, er ikke greit uten den nei ;)

Ja, den må jeg huske på!! Takk Heklan!!

Helt enig!
Var på apoteket å kjøpte idag:-)

Noe annet med folat er at det skal kunne hjelpe med å forebygge fødselsdepresjoner, så det er visst anbefalt å fortsette å ta ca halv dose etter de første 3 mnd, og siden det er vannløselig skiller bare kroppen ut et evt overskudd 

Aleksing skrev:
Noe annet med folat er at det skal kunne hjelpe med å forebygge fødselsdepresjoner, så det er visst anbefalt å fortsette å ta ca halv dose etter de første 3 mnd, og siden det er vannløselig skiller bare kroppen ut et evt overskudd

Dele tabletten i to eller ta annenhver dag?   Legen sa sist at jeg bare kunne slutte etter 3 mnd så dette var nytt for meg..

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid... er vel ikke for seint å begynne på folat da..?? *Dumt spørsmål??*

Begynn så snart som mulig!! Mest ideelt er minimum tre måneder før du er gravid, men bedre sent enn aldri :)

1980 skrev:

Dele tabletten i to eller ta annenhver dag?   Legen sa sist at jeg bare kunne slutte etter 3 mnd så dette var nytt for meg..

En tablett annenhver dag funker fint Klarer ikke å huske hvor jeg leste det om fødselsdepresjoner, men det er jo fornuftig også siden b vitaminer skal ha gunstig effekt på depresjon.....

*dytt* emoticon

Back
Topp