Folat

Nøtta

Elsker forumet
hvor lenge før man prøver å bli gravid er det anbefalt å ta folat?

Det har jeg også hørt. Også er det viktig å slutte etter 12 uker sa jordmora mi, for ekstra inntak av folat øker kreftrisikoen.
Tror kanskje ikke det har så mye å si de få ukene men det var det jeg ble fortalt

men om man tar folat(som meg) når man prøver å bli gravid.. så tar det ganske så lang tid før man blir gravid.. Er det fali da????[8|]

folat er vel ikke farlig. i USA (eller et annet land, husker ikke helt om det er USA, men men) har de tilsatt folat i brødet og pga det har tilfeller ryggmargsbrokk synket betraktlig.

Jeg tok folat i seks mnd før jeg ble gravid, og så fortsatte jeg til jeg var tre mnd på vei. Så bare ta folat du!!

ORIGINAL: cattis83

Det har jeg også hørt. Også er det viktig å slutte etter 12 uker sa jordmora mi, for ekstra inntak av folat øker kreftrisikoen.
Tror kanskje ikke det har så mye å si de få ukene men det var det jeg ble fortalt
Oj. Det er alltid så vanskelig å vite hva man skal tro på, jeg har lest forskjellige ting om dette, noen steder står det at man bør holde på lenger enn tre måneder, det med kreftrisikoen var nytt for meg. Jeg tenkte å holde på til jeg var tre måneder på vei, men har fått beskjed om å holde på til fjerde måned?!? Ikke godt å vite. Jeg begynte å spise det når vi tok ut spiralen, ble gravid på 2. eggløsning[:D]. Dersom det er farlig å spise for lenge av gangen må det jo være litt vanskelig å vite hva man skal gjøre dersom det tar tid å bli gravid..

Back
Topp