folat

tante82/MAx6

Glad i forumet
Tar dere folat?De sa ingenting om det på st.olav.

Nei sist gang bynte jeg når jeg bynte å prøve...denne gangen ble det ikke før etter pos test[;)]
Er lurt å bynne etter å ha satt inn egg iallefall[;)]

Folat sies det bør vel taes hver dag fra senest en måned før forventet befruktning.

Er ikke hysterisk i forhold til å spise folat...vet det er viktig å få i seg, men jeg er ikke gravid enda, og om jeg skulle begynnt på det når vi begynnte som prøvere så hadde jeg altså spist det daglig i 6 år nå...

Har begynt nå når egget er innsatt, men glemmer det enkelte dager... Men jeg spiser mye brokkoli, spinat og grønn salat, så jeg får jo i meg en del folat uansett... [;)]

Vi er ikke fucked om vi ikke begynner før vi har en positiv test i hånda... Så det er bedre å ikke gjøre det til en stressfaktor.

Jeg tar folat...men er ikke hysterisk...hadde innsett i går, må prøve å bli litt flinkere å huske det hver dag nå:-)

Jeg hører til St.Olavs, og på brevet jeg fikk fra de (en god stund før oppstart ) sto det at de anbefalte å starte med folat ca en mnd før uttak.

Jeg sluttet i sommer når jeg hadde XU, men startet igjen for en måned siden omtrent.
Tar hver dag sammen med andre medisiner.

Har tatt folat i over 2 år no.... er jo veldig viktig å ta det i god tid før man blir
gravid - sjølv om det tar tid

Jeg har tatt det i halvannet år snart, begynte 1 mnd før vi startet prøvinga, her følges alle anbefalinger til punkt og prikke, hehe [8D]

Skjønner at folk ikke gidder knaske Folat i flere år, men det er da ikke så stress å ta en hver dag fra en begynner å spraye hvertfall. Står vel 3 mnd før på glasset.
Har bare sett bilder av barn med ryggmargsbrokk, men det holdt til at jeg tar det... Men kun under forsøk da.

Eg har tatt det stort sett samanhengande i 6 år eg no;)

Denne gangen ble det helt glemt før vi bynte...fikk bynne så raskt denne gangen at St.Olavs ikke rakk å sende meg info brev...viste jo uanz ka jeg skulle igjennom [8D] men har bynt med folat nå da[:)]

I mitt brev fra St.Olavs stod det at det var lurt å begynne med det min en mnd før vi begynte med forsøket.
Men jeg har brukt folat i 3 1/2 år jeg nå [;)]

Synes det er en grei forhåndsregel, og det er jo med på å forebygge div hos våre barn.

Back
Topp