Folat

Pura_vida

Andre møte med forumet
Har hørt at folsyre skal være bra for å forebygge ryggmarksbrokk. Men glemte å spise dette før jeg ble gravid, gikk litt fortere enn planlagt... Har det noe hensikt nå, jeg er ca 4 uker på vei.. [8|]
 
heihei...

det er jo ikke skadelig å ta det nå heller..man skal jo ha det i de tre første mnd..etter anbefaling fra legen...

klem[:)]
 
jeg fant ikke ut at eg var gravid før eg var 20 uker på vei.. og jeg har tatt folat hver dag fra den dagen fram til nå. og jordmoren min sa at det var bra at jeg tok det.. men det er anbefalt de 3 første mnd..
 
Jeg starta med det da jeg testa positivt, men legen min sa man ikke behøvde det, for når man var frisk fra før og ikke særlig plaget med no, så var det ikke noe særlig sjangse for å få ryggmargsbrokk... men jeg tok det nå da, for jeg har jo hørt at det var anbefalt.
 
ja du burde spise det de tre første mnd,å det skader ikke spise det hele svangerskapet...
det motvirker vist kolikk og!
 
Kjøp deg folat, det er annbefalt og spise de 3 første mnd.

Lykke til

Mvh
Eva
 
Det anbefales at man tar folat daglig fra man slutter med prevensjon og helt til de tre første månedene av svangerskapet er overstått. Så det er langt fra for sent! Du bør absolutt begynne å ta folat!
 
Back
Topp