Folat/vitaminer

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Slutter man å ta folat når man kommer til uke 12? Hva har dere gjort/tenkt til å gjøre? Fortsetter dere da bare med omega3?

Slutter med folat når jeg har spist opp de jeg har. Har ikke så mange igjen, så det holder kanskje til uke 13, skader jo ikke med folat :) så fortsetter jeg med multivitamin og trankapsler :)

Jeg fortsetter med vitaminer, mineraler og omega3 videre i svangerskapet også. De har jo en sånn pakke for gravide og ammende :)

Jeg har faktisk begynt å glede meg!! Hehe, sikkert litt rar, men etter år med prøving og venting og folat kom jeg plutselig på at jeg snart kan slutte å ta dem, jeeee:) Hehehe

Hehe skjønner hva du mener!! Er jo et bevis på at ting går VELDIG bra ♡

Jeg har faktisk begynt å glede meg!! Hehe, sikkert litt rar, men etter år med prøving og venting og folat kom jeg plutselig på at jeg snart kan slutte å ta dem, jeeee:) Hehehe
Hehe, kjenner meg igjenn i den:-p men jeg kommer nokk til å spise opp de jeg har:-)
Og omega-3 tar jeg hver dag, alltid:-)

Man kan godt spise folat hele svangerskapet.

Det er flere anbefalinger som sier at man gjerne bør fortsette gjennom hele svangerskapet, bl.a fordi det reduserer risikoen for morkakeløsning, så det gjør jeg. Tar Lifeline gravidvitaminer.

Last edited by a moderator:
Jeg har nemlig kjøpt alt for mye:p kanskje jeg bare skal fortsette da! Tenkte å uansett fortsette med omega3 men kanskje droppe vitamin/folat. Har sånn pakke fra apoteket som står skal brukes i første trimester. Men jeg kan jo uansett ta omega3 tablettene i den pakken... :)

Det er flere anbefalinger som sier at man gjerne bør fortsette gjennom hele svangerskapet, bl.a fordi det reduserer risikoen for morkakeløsning, så det gjør jeg. Tar Lifeline gravidvitaminer.
Åh, det visste jeg ikke! Takk for tips, da får jeg vel fortsette en liten stund til:)

De har jeg også prøvd, men måtte slutte da jeg fikk så innmari vondt i magen. Gikk over på folat tabletter i stedet.

Back
Topp