Folat...spm

hukser ikke, men kan vel ikke skade å ta den lenger enn det.. tenkte å fortsette til galsset er tomt jeg, nok til noen uker til [;)]

De ambefaler at du tar det de første 12 ukene ja...
Men jeg tar litt videre også, for gikk til ernæringsysolig sist, og hun mente at vi skulle ta det under hele graviditeten og 6 mnd etter (hvis du ammet)
Men på en annen side, så har de jo akuratt kommet ut og sakt at folat er kreft framkallende..
Legen min sa det ikke var noe å bry seg om, men ikke vet jeg[8|][8|]

legen min sier at man skal slutte etter ca uke 12

jeg får det ikke i meg lengre. kommer så sykelig raskt på retur.

Har folaten noen annen virkning enn at den skal forebygge ryggmargsbrokk da? For etter 12. uke så er jo egentlig alt på plass, så da er det vel i grunn ikke noe vits i å ta.

1 spm bare: Kan man få i seg for mye folat? Har vært noen ganger jeg har glemt at jeg har tatt og tatt en til for sikkerhetsskyld=P

jeg tar hele svangerskapet, men det er fordi at om det skulle være overflødig, så kommer det bare ut igjen likevel [;)]

Jeg har gått over til en annen type multivitamin nå hvor det bare er halvparten så mye folat! Det er visst bra med litt uansett om man er gravid eller ikke! :)

Eg og har sluttet no når eg kom over i veke 12. Var egentlig ganske lei av å presse ned tabletter i den allerede kvalme kroppen min og..

Tar multivitamin for gravide og der er det jo folat.

Jeg har gått på lifeline gravid.. tok den siste pakka mi i går så nå er jeg tom for folat, så nå tar jeg bare omega 3

Mange anbefaller og ta til glasset er tomt. Jeg tåler ikke folat, så har ikke fått tatt det[&:]

det går ann å ta formye folat ja.
folat er et B-vitamin, altså vannløslig. så dette går ut i urinen.
så vil ikke si at det skader kroppen VÅR å ta litt formye B-vitamin.
samme med C-vitamin det er også vannløslig og går ut i urinen.
Men hva disse vitaminene kan gjøre med fosteret det kan ikke jeg si noe om..

ORIGINAL: Mariemor1

legen min sier at man skal slutte etter ca uke 12

ORIGINAL: My_

Mange anbefaller og ta til glasset er tomt. Jeg tåler ikke folat, så har ikke fått tatt det[&:]

Er det det vitaminet folat du ikkje tåler, eller er det hjelpestoffer i tablettene?

trodde man sku ta det hele første trimester jeg... men hvor lenge er det?

Fikk beskjed sist gang om å kun ta til uke 12. Nå har jeg rundt 15 tabletter igjen i glasset så spiser de og slutter. Spiser jo multivitamin for gravide i tillegg så[:)]

Og har et vvariert og veldig sunt kosthhold ved siden av.

ORIGINAL: Primrose

trodde man sku ta det hele første trimester jeg... men hvor lenge er det?

de første 12 ukene er trimester 1

Jeg har cirka en uke igjen av glasset mitt med folat og er 11 uker nå så da tenker jeg at jeg slutter av. Og så kommer jeg heller til å ta andre vitaminer i stedet[:)]

Har ikke tatt en eneste folattablett med noen av mine barn jeg[8|] Men ikke heng meg for det da jenter[;)]

Back
Topp