Folat, omega 3 og vitaminer

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Hei alle sammen :)

Bare lurer på hva dere tar av vitaminer osv utover folat? Jeg har til nå tatt folat og omega3/krill kapsler. Men vet jo at man får kjøpt det som kalles gravitamin eller noe på apoteket? Bør jeg kjøpe det?

Jeg er litt skeptisk til multivitaminer etter jeg leste et sted at for mye A-vitaminer kan øke sjansen for spontanabort? Ja, jeg leser alt for mye! Haha

Noen som har noen råd å komme med? Jeg vil jo så gjerne gjøre alt jeg kan for at alt skal gå bra :)
 
Jeg tar folat, multivitamin og trankapsler. Min lege anbefalte å ikke kjøpe de pakkene, men kjøpe en og en boks av hva man bør ta. Men aner ikke om de boksene kan gjøre noe forskjell på en sa eller ikke, vil jo i grunn ikke tro det for det er jo mange som tar de?! :)
 
Jeg tar folat, multivitamin og trankapsler. Min lege anbefalte å ikke kjøpe de pakkene, men kjøpe en og en boks av hva man bør ta. Men aner ikke om de boksene kan gjøre noe forskjell på en sa eller ikke, vil jo i grunn ikke tro det for det er jo mange som tar de?! :)
Nei jeg tror jo egentlig ikke det jeg heller. Husker heller ikke hvor høy dose det var snakk om. Jeg vet det er en boks omega 3 kapsler spesielt for kvinner, som inneholder ekstra vitamin D bla. Vurderer å kjøpe den i tillegg til folat. Men i den er det også litt folat i. 200 eller noe. Og i ren folat er det 400, som er anbefalt.
 
Nei jeg tror jo egentlig ikke det jeg heller. Husker heller ikke hvor høy dose det var snakk om. Jeg vet det er en boks omega 3 kapsler spesielt for kvinner, som inneholder ekstra vitamin D bla. Vurderer å kjøpe den i tillegg til folat. Men i den er det også litt folat i. 200 eller noe. Og i ren folat er det 400, som er anbefalt.
Ja, man blir jo litt gal av både google og alt annet man leser og hører.. Jeg tar bare vanlige trankapsler, så slipper jeg å lure noe mer på det ;)
 
Jeg tar de multivitamin pakkene man kjøper i butikken. Der det er en svart tablet, og en omega 3. :) Så tar eg jern tabletter. de har litt b vitaminer i seg også, så får 400 av folat tilsammen der :)
 
Jeg tar den gravid pakka man får kjøpt på apoteket, da vet jeg at jeg får i meg det jeg trenger... koster litt, men syns det er verdt det !

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg tar folat og tar tran og litt jern innimellom. Var bare det jeg brukte under de forrige svangerskapa. Spis sunt og variert!!
 
Noen som vil summere hva som er i "gravidpakken" på apoteket? Jeg kjøpte folat, urinpeøve glass, multivitamin og omega 3, samt spurte om der var annet jeg burde ta som gravid, noe de ikke kunne komme på. Rart de ikke informerte meg om denne pakken.. Hmm..
 
Det er 400mg folat, omega 3 triglyserider, vitaminer og mineraler- a-vit, stor andel d-vit, kalsium og blåbær som inneholder mye antioksidanter.

Jeg bruker den, og det er enkelt og greit :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tok bilde og jeg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1388665225349.jpg
    1388665225349.jpg
    75,1 KB · Visninger: 30
Jeg tar den gravid pakka man får kjøpt på apoteket, da vet jeg at jeg får i meg det jeg trenger... koster litt, men syns det er verdt det !

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Den pakka hørtes lur ut, skal kjøpe meg den jeg også tror jeg :)
Hva er det i den gravidpakka da?
 
Jeg la ut bilde rett over her med innhold :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg brukte gravidpakken litt forrige gang men ble så vanvittig kvalm av dem så måtte slutte :) er en av de brune tablettene oppi der som får magen min til å vrenge seg hehe. Så her blir det bare forlat, tranpiller, b vitaminer og en gang i blant jern :)
Leste at man ikke skal ta jern dersom man ikke trenger det så sluttet igrunnen med det siden jeg ikke har fått påvist noe jernmangel.
 
var på grensa til jernmangel sist. jm sa jeg skulle ta jern, legen mente det ikke var nødvendig. Så jeg tok jern når jeg orka.. Etter jeg hadde født. mista jeg plutselig 1 liter blod. Trengte nesten blodoverføring, men slapp unna heldigvis.. :)
 
Den kjøpte jeg i dag og. Gravidpakken. Ganske dyr men da slipper jeg å holde styr på saker og ting selv
 
Back
Topp