Folat og vitaminer

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Tar dere vitamintilskudd og folat da, jenter? :)

Tar omega 3 og folat :) Må skaffe meg multivitaminer også. Men jeg har drøyd det. Trodde ikke det skulle klaffe så fort.

Jeg er så lat, så jeg har kjøpt den gravidpakken på apoteket :D drøyt dyr bare fordi det står gravid utenpå, men da slipper jeg å tenke :P også føler jeg meg ekstra gravid når jeg benytter meg av noe som er laget for gravide :D

Tar folat og vitamin D. Forsøkte ta de pakkene for gravide, men de tablettene var så store og jeg var så kvalm, klarte ikke få de ned.

Oh yes! Folat, omega 3 og multivitaminer :)

Folat og omega 3 :) husk at det ikke er bra å få for mye vitamin A (som det er i omega 3 og mange multivitamin pakninger) :) dobbelt opp er ikke dobbelt så bra, altså :)

Har den gravid pakken :) folsyre og magnesium brukte jeg da vi prøvde :)

Her går det i folat og tran med sitron smak! Resten prøver jeg å fåvigjennom godt kosthold :) jeg er spent på om jeg trenger mer jern litt senere da, det måtte jeg ha sist :)

Tar forlat og har et veldig sunt kosthold. Masse frukt og grønt hver dag. Fisk og kjøtt. Trenger nok jern etter hvert da jeg har lavt blodtrykk fra før av. Måtte ta jerntilskudd ved begge mine tidligere graviditeter.

Jeg bruker Thorne Research Basic Prenatal (kjøpt på iHerb). Denne inneholder folinsyre og L-5-MTHF ("bio-avaliable form of folate"). Grunnen til at jeg ikke bruker vanlig folat er at jeg har en mutasjon i genet som skal gjøre at kroppen kan nyttiggjøre seg av folat, så kroppen min klarer sannsynligvis ikke å ta opp vanlig folsyre skikkelig.

I tillegg tar jeg omega-3: den som smaker godt, Møllers Omega Splash.

Kjøpte en pakke Folat i går, så har tatt i 2 dager. Skal vel spise opp den pakken tenker jeg. var 180 tabletter i den.

Hva annet er det lurt å ta?

Har litt lavt blodtrykk og blodprosent fra før, så kanskje jeg burde ta noe mer. Jern kanskje?

Jeg er så lat, så jeg har kjøpt den gravidpakken på apoteket :D drøyt dyr bare fordi det står gravid utenpå, men da slipper jeg å tenke :P også føler jeg meg ekstra gravid når jeg benytter meg av noe som er laget for gravide :D
Sjæl hehe lifeline gravid

Skal ha blodprøve på mandag for å se hvordan det står til med jernlageret mitt. Har hatt 5 injeksjoner utover våren men kjenner det går nedover igjen (før eg ble gravid og)

Anbefaler å kjøpe gravitamin fra billigtester.no (eller liknende sider) :) myyyye billigere!! Om dere vil ha de multivitaminene :)

Tar folat og drikker tran. Resten får komme gjennom variert kosthold. Tok blodprøve for å sjekke vitaminstatusen i kroppen for noen måneder siden pga jeg raste ned i vekt uansett hvor mye jeg spiste mens jeg ammet så endte opp som meget undervektig og da var alt i skjønneste orden :)

De gravid pakkene er vel kanskje greit å ta gjennom hele svangerskapet? Ikke bare de 3 første mnd?

Back
Topp