Folat og oppkast

Ønske_mamma

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Har de siste dagene kastet opp en stund etter jeg har tatt vitaminer og folat. Er derfor redd for at kroppen ikke skal ha fått tatt dette til seg,samtidig som jeg lurer på om det kan være skadelig å ta for mye.. Noen som vet?

Kanskje du kan ta vitaminene på et tidspunkt du vet du ikke kommer til å kaste opp?

Har hørt at folat-overskuddet havner i urinen og blir da kvittet med.

Sent from my iPhone using BV Forum

Problemet er at jeg tror at tablettene er med å bidra til at jeg kaster opp:confused: hvis det er slik at overskuddet havner i urinen så er det vel ikke så farlig å prøve på nytt:-)

De tablettene gjør at jeg også kaster opp. Får en ekkel smak i halsen etterpå. Utrolig fælt.

Hva tar du? Den gravid-pakken fra apoteket?

Jeg ble også veldig kvalm av den pakken, så jeg har kuttet den ut. Tar nå Folat, Multivitaminer og Omega 3 hver for seg.. Det fungerer mye bedre.. og er jeg skikkelig kvalm, så tar jeg kun folat..Den er så liten, så den går bra :) Heldigvis ikke mange gangene jeg har måttet gjøre det.

Tar også den gravidpakken fra apoteket. Lurer på om det er omega 3-tablettene som gjør meg mest kvalm,så kanskje jeg skal prøve de små folattablettene igjen!

Jeg blir også fryktelig kvalm av den pakken,tar tabl så går det Max 15 min så er kvalmen og masse spytt i munnen på plass..:confused:

Tar også den gravidpakken fra apoteket. Lurer på om det er omega 3-tablettene som gjør meg mest kvalm,så kanskje jeg skal prøve de små folattablettene igjen!

Da burde du kanskje ta de små igjen, og finne alternativer for å få i deg de andre vitaminene også.

Jeg bruker den gule gravidpakken fra apoteket, og de blå tablettene brekker jeg meg av hver dag :eek: Ekkel smak!!

♡ alle gode ting er tre ♡

Holdt på kaste opp selv i dag av det det, brakk meg skikkelig. Og nå sitter jeg på jobb kvalm pga den smaken. Dritt!!! :(

Lot være å ta de omega 3 tablettene. Så i dag har det gått mye bedre.

Jeg kaster ALLTID opp om jeg tar tilskuddene på tom mage :confused:

Back
Topp