Holder det å ta multivitamin , eller burde man ta både folat og multivitamin ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
I multivitamin for "vanlige" folk er det 2mg folsyre. Gravide skal ha 4 mg. Se på innholdsfortegnelsen.Holder det å ta multivitamin , eller burde man ta både folat og multivitamin ?
Jeg tar multivitamin + folat utenom. Så tar jeg omega3 kapslerI multivitamin for "vanlige" folk er det 2mg folsyre. Gravide skal ha 4 mg. Se på innholdsfortegnelsen.
<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3
Men er det folsyre i multivitaminene også?Jeg tar multivitamin + folat utenom. Så tar jeg omega3 kapsler![]()
Ja det er 2mg i vanlig kosttilskudd og så trenger gravide 4mg. Da blir det jo 6mg til sammen...?Ikkje nok.
Det er bare halv dose av folat i forhold til hva vi trenger, i vanlige vitaminer
Ja, det er 0,2 i multivitaminene og 0,4 i folaten. Anbefalt dose i svangerskap er minst 0,4. Får da i meg 0,6.Men er det folsyre i multivitaminene også?
Folat er et vannløselig vitamin. Det vil si At "det som blir til overs" skiller kroppen ut.Ja det er 2mg i vanlig kosttilskudd og så trenger gravide 4mg. Da blir det jo 6mg til sammen...?