Folat/folsyre

Har tatt folsyre siden den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, var ikke helt planlagt :) hvis ikke hadde jeg selvfølgelig begynt i prøveperioden.

Jeg begynte med folat når vi startet prøvingen begge svangerskapene. Det er så viktig! Jeg har flere venninner som prøver å bli gravid eller som er gravid, og de har ikke hørt at man bør ta folat. Burde kanskje vært mer informasjon om det?

Jeg syns hvertfall de er flinke til å informere om dette på apotek om man kjøper g-tester og slikt. Jeg har fått informasjon til det kjedsommelige.

Jeg syns hvertfall de er flinke til å informere om dette på apotek om man kjøper g-tester og slikt. Jeg har fått informasjon til det kjedsommelige.

Hadde jeg ikke googlet så hadde jeg ikke visst om det før legen informerte meg om det i uke 12. Har kjøpt graviditetstest på apoteket, men aldri fått noen anbefaling om folat, heller ikke venninner så det er kanskje ikke alle som er like flinke å informere om det.

Hadde jeg ikke googlet så hadde jeg ikke visst om det før legen informerte meg om det i uke 12. Har kjøpt graviditetstest på apoteket, men aldri fått noen anbefaling om folat, heller ikke venninner så det er kanskje ikke alle som er like flinke å informere om det.

Nei, tydeligvis ikke alle på apotek som informerer da. Jeg har fått beskjed på ihvertfall 4 forskjellige apotek (alle hvor jeg har kjøpt noe svangerskapsrelatert). Vet også at min lege informerer om det (men er ikke alle som er der så tidlig da).

Google er også noe de fleste av oss bruker når vi lurer på noe. Og når vi blir gravide dukker det opp mange spørsmål om temaet. Da vil vel de fleste få med seg at man må ta folsyre blandt all informasjonen vi finner.

Det står også i alle gravid-appene jeg har lastet ned.

I tillegg til sånne fine forum som bv hvor man blir godt informert [emoji5]

Tar dere pillen på nytt hvis dere kaster opp en liten stund etter? :)

Foreløpig klart å holde det nede, men ja, ville tatt på nytt hvis jeg spøy den opp.

Også kanskje vurdere når på dagen man er minst kvalm og heller ta den da.

Back
Topp