Folat etter uke 12

Krølla82

Forumet er livet
Jeg har et glass med multivitamin omega3 og det inneholder også 200mg folsyre i hver kapsel. Har tatt 2 slike annen hverdag og kun folsyre annenhverdag slik at jeg skulle få i meg omega3 og folsyre. Skulle egentlig kjøpe bare omega3, men jeg så ikke bakpå glasset da jeg kjøpte det. Har ikke tatt dobbelt asså...men det jeg lurer på er...er det noe som tilsier at jeg ikke kan fortsette med disse omega3 multi etter uke 12? Eller skal man IKKE ha i seg folsyre da?

eg tok folsyre gjennom hele graviditeten.[;)] trodde det var vanlig, men har hørt flere som sier at det ikke e nødvendig. men det e nok ikke farlig.

ORIGINAL: hettie

eg tok folsyre gjennom hele graviditeten.[;)] trodde det var vanlig, men har hørt flere som sier at det ikke e nødvendig. men det e nok ikke farlig.

Ok, det var godt å høre. Ikke lyst til å kaste resten av glasset liksom...så da tar jeg det til det blir tomt ihvertfall.[:)]

jeg leste en artikkel som sa at man helst skulle ta folat gjennom hele svangerskapet, 400 pr dag.
det som eventuelt blir for mye kommer ut igjen og det er ikke farlig å ta det.
det kunne hindre tidlig fødsel, morkakesvikt og en del andre ting som jeg ikke husker i farta..
jeg har tatt folat siden september 05 og kommer til å ta ut svangerskapet.

Nye anbefalinger tilsier at man skal ta det hele graviditeten og ammeperioden.

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=10970309

Back
Topp