FOLAT! *dyttehjelp!!!*

dytt

dytt

Kjempe fint at vi har en slik tråd :D Jeg springer bort hver morgen og henter tabletten når jeg ser denne tråden :) Er så lette å glemme :s

emoticon

Kjenner at jeg fort glemmer folaten, så jeg dytter denne opp!

Viktig! Om du ikke har begynt på folat enda, betyr ikke det at du ikke kan starte nå!! :)

dytt 

Veldig veldig viktig!!! Går selv på en 10 ganger så sterk dose... 4x1 mg daglig. sist sv.skap måtte avsluttes pga at babyen hadde noe som kalles anencephalis(uten hjerne). Babyen hadde ingen mulighet til å leve når den ble født. Brukte vanlig folat da. (0,4mg)

dytter litt til på denne, trenger den på toppen så jeg husker å ta folat

Dytt på

dytt :)
og føler vel helst at noen burde komme å minne meg på det hver dag... helst i egen person med et glass vann

Går og henter ei pille.. :)

Folat tas hver dag!!! Det kan man ikke unngå... da vet man hvertfall med seg selv at en har tatt det som anbefales!

Nettopp tatt en pille, så da dytter jeg den opp igjen så jeg ikke glemmer den i morgen.

Dytt!
Jeg har en sånn "Gravid-boks" med folat, omega-3 og andre vitaminer man trenger :) Det er 4 om dagen man tar da :) Veldig kjekt! Særlig for meg som ikke har så variert kosthold. Jeg er nemlig veldig kresen.

Dytter denne opp igjen jeg!  

Back
Topp