Folat bivirkninger...?

Mamsen89

2009/2014
Nå tok jeg siste "dose" med folat igår, siden jeg er 12 uker idag (hurra for det!!!!:))
Men etter at jeg sluttet på pillen/startet med folat/ble gravid har jeg fått så uren hud. Både i ansiktet og øverst på ryggen. Nupper langs hele hårfestet og masse små kviselignende greier øverst på ryggen. Aldri(!!) hatt uren hud. Jeg vet jo ikke hva det skyldes, da det kom etter pilleslutt/folat/graviditet. Men på folat boksen står det at bivirkninger kan være kløe (check), elveblest og allergiske reaksjoner (check?).
Jeg håper egentlig det er pga folaten, for nå har jeg jo kastet den.

Andre som har opplevd forandringer med huden?

Trodde man skulle få myk hud og gløde jeg ;)

Jeg har fått masse kviser! Har hatt en eller to innimellom, gjerne i sammenheng med mensen, men aldri hatt så mye som jeg har nå! De kommer vanligvis på haka, men nå har jeg jammen fått både i kinnene og i hårfestet i tillegg... Der har jeg aldri hatt før! Ikke mye "glød" her i gården, nei...

Har akkurat det samme som deg, men det kjem bare frå graviditeten. Håper det gjer seg når eg kjem lenger i graviditeten, føler meg bare ekkel. Har nesten aldri kviser til vanlig.

Jeg fikk masse små kviselignende greier i hele ansiktet,øverst på ryggen, mellom puppene og i hodebunnen når jeg ble gravid. Har heller ALDRI hatt kviser. Å det klør så jeg holder på å klikke :( Helt grusom kløe :(

Kviser kommer av hormoner. Mange har ikke kviser mens de går på ppiller eller andre hormonelle prevensjonsmidler. Derfor kommer de gjerne når du slutter og kommer inn i normal menssyklus. Noen får mer/mindre kviser i graviditeten mens andre har like mye/lite som utenom.

Back
Topp