fokusere på det positive heller, jenter??

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

ORIGINAL: Sørlandsbabypåvei

innerst inne tror jeg vi alle er enige i at man kommer milevis lengre med en positiv innstilling- uansett!
Det sier vel igrunn seg selv... trenger ikke være rakettforsker for å tenke ut det [:)]

Den er jeg helt enig i .. hehe..

Hadde det bare vært så leeeett[&o]

Viktigste er at vi prøver! Og gjør vårt beste [:)]
Ikke alltid lett, men vil man- så kan man! [;)]

Nattinatt!

Okey, hvis du sier det så[;)]

Kverulering er noe jeg hvertfall ikke gidd å bruke energi på[8D]

kverulering?

hadde mest lyst å si imot deg, men.. Da hadde det bare blitt kverulering.. eller kverrulering.. Usikker på skrivemåten[8D] Og det ser jeg ikke poeng i [:)]

ORIGINAL: schelina

Jeg skjønner dem veldig godt de som trenger å klage og ikke har det så lett. Jeg har hatt det ganske tøft i svangerskapet. Men har fått masse hjelp fra både jordmoren min, sykehuset og går nå til spedbarnstime. For meg hjelper det veldig å prate ut til dem. Og er kjempefornøyd over hvor godt jeg og mine bekymringer er blitt tatt imot[:)]

men for min del syns jeg det hjelper å prøve å være positiv nå på slutten, selv om det er veldig vanskelig. jeg prøver å tenke det at jeg ikke skal bruke opp energien min på å være negativ [:)]

Liker innstillingen din! Om flere hadde tenkt slik, så tror jeg faktisk at flere hadde opplevd svangerskapet en smule enklere også..både fysisk og psykisk.. Det at du er sterk, påvirker andre også til å være sterke tror jeg.

Stå på!

Tusen takk! Det var hyggelig å høre [:)]

innerst inne tror jeg vi alle er enige i at man kommer milevis lengre med en positiv innstilling- uansett!
Det sier vel igrunn seg selv... trenger ikke være rakettforsker for å tenke ut det [:)]

Nattinatt!

Da hadde alle landes psykologer vært arbeidsløs [;)]

Sov godt [:)]

Okey, hvis du sier det så[;)]

Kverulering er noe jeg hvertfall ikke gidd å bruke energi på[8D]

Du må gjerne si imot om du har en reel påstand..
Men jeg lagde ikke denne tråden for å "krangle" eller å legge opp til en diskusjon som jeg skulle vinne...
Bare merket at det var en ting jeg tenkte på etter å ha sitti litt passiv og lest på alle innleggene nå de siste ukene her...

Var absolutt ikke meningen å såre noen, eller trøkke noen på føttene her.. [;)]

kverulering?

hadde mest lyst å si imot deg, men.. Da hadde det bare blitt kverulering.. eller kverrulering.. Usikker på skrivemåten[8D] Og det ser jeg ikke poeng i [:)]

Nattinatt!

Da hadde alle landes psykologer vært arbeidsløs [;)]

Sov godt [:)]

Ja, da hadde de kanskje hatt et annet yrke..som å "dempe" de som var FOR positive [:D]

ORIGINAL: A.Msinmamma

Er jeg den eneste som ikke er lei?
Har ikke tid til at a skal komme enda jeg!hehe
Synes det er veldig greit a er der a er jeg!
Det er soool og sommer å synes alt er flott jeg[:)]

Jeg er ikke lei!!! Kan gjerne gå gravid en stund til!! [:)][:)]

ORIGINAL: MarsMamma

ORIGINAL: baby*10

Jeg skjønner poenget med at noen har det værre enn andre, og at det er slitsomt til tider - ja!
Men blir det så mye bedre av å syte? Det er det jeg ikke helt skjønner:)
Dersom man prøver å fokusere på det positive så blir det kanskje ikke så slitsomt for dere heller?

kan ikke svare for alle, men ja, noen ganger er det godt å blåse skikkelig ut[:)] Og så får man gode råd å trøst, å da føler man seg straks litt bedre[:D]

Noen holder det inni seg i måneder før de trenger en liten utblåsning. Jeg er ofte sånn hvertfall[;)] Man prøver å være sterk hele veien, men plutselig blir det litt for mye og det er klart det hjelper å sette ord på det da[;)]

Er såååååå enig!!!

Vi må heller OPPMUNTRE hverandre!! Om en månedstid sitter vi med babyene våre og ammer og har ikke tid til noe annet[8D][:D]

[size=2]Så enig med deg Pingu[;)] Synes det er flott med et slikt forum, med så mange forskjellige mennesker og meninger! Godt å ha noen å dele tankene sine med, både på godt og vondt!

Nå er jeg enig med begge parter, er medlem av et annet forum, og der er det en person som KONSEKVENT har noe å klage på..ingenting er positivt, alt er vinklet til hvor trasig og fælt alt er. Og det er DET jeg kaller syting. Ikke når man forteller at man har en dårlig dag, ting er vondt, og at alt er bare svart. Vi er veldig mange mammaer innpå dette forumet, og nå når man nærmer seg slutten med stormskritt, er nok ting tyngre og vanskeligere for mange. Hvis alle har en liten klagetråd, så blir d mange til slutt..MEN, da må vi backe hverandre opp jenter[:)] Ikke klage på klagetråder

Som sagt, syns det er stor forskjell på å synge sin klagesang, og faktisk SYTE...da er man konsekvent negativ, og det blir noe helt annet enn å be om litt støtte fra likesinnede

Hold ut jenter, nå er det jammen ikke lange stunda før vi sitter med miraklene våre i fanget
Hyl ut om dere trenger en trøsteklem, jeg har maaaaaange å gi bort!![:D]

Jeg er kjempeglad for at jeg har fått dele så mye av svangerskapet med dere, håper vi får en like koslig barseltid "sammen" også[:D]

ORIGINAL: Vugge

Kan ikke heller de som ikke gidder å lese om syting holde seg unna de trådene da?..
Er vel derfor de fleste er her?.. For å kunne syte litt, få et klapp på skulderen, glede oss sammen og lære av hverandre..?[8|]
Syns folk kan sette ord på de følelsene de har jeg..
Blir kjedelig om man skal bli et "dulle-forum" for folk uten følelser og meninger fordi det kanskje sitter noen på andre siden av landet som ikke orker å høre på litt klaging akkurat den dagen..
Positivitet skader ikke nei, men det gjør ikke empati heller [;)]

Er SÅÅÅÅ enig!!! Ikke les syte-trådene hvis du ikke vil vite om det!!! Værre kan det vel ikke være???

Og en liten tanke som slo meg; Dere som klager på at folk syter mye, er dere egentlig noe bedre selv akkurat nå? (med tanke på innleggene deres i denne tråden?!!!!!!??) Syter ikke dere over de som syter nå????

Leser akkurat det jeg vil lese, har ikke vært veldig aktiv med å skrive innlegg eller svar her inne, men jeg leser masse, og syns det er så ålreit å kunne lese om andres erfaringer! I tillegg lærer jeg så mye av de trådene jeg velger å lese!

ORIGINAL: Bikka85

ORIGINAL: Vugge

Kan ikke heller de som ikke gidder å lese om syting holde seg unna de trådene da?..
Er vel derfor de fleste er her?.. For å kunne syte litt, få et klapp på skulderen, glede oss sammen og lære av hverandre..?[8|]
Syns folk kan sette ord på de følelsene de har jeg..
Blir kjedelig om man skal bli et "dulle-forum" for folk uten følelser og meninger fordi det kanskje sitter noen på andre siden av landet som ikke orker å høre på litt klaging akkurat den dagen..
Positivitet skader ikke nei, men det gjør ikke empati heller [;)]

Er SÅÅÅÅ enig!!! Ikke les syte-trådene hvis du ikke vil vite om det!!! Værre kan det vel ikke være???

Og en liten tanke som slo meg; Dere som klager på at folk syter mye, er dere egentlig noe bedre selv akkurat nå? (med tanke på innleggene deres i denne tråden?!!!!!!??) Syter ikke dere over de som syter nå????

Leser akkurat det jeg vil lese, har ikke vært veldig aktiv med å skrive innlegg eller svar her inne, men jeg leser masse, og syns det er så ålreit å kunne lese om andres erfaringer! I tillegg lærer jeg så mye av de trådene jeg velger å lese!

signerer[;)]

Og ja, en liten ting til...det å være gravid er ingen sykdom, men det kan føre med mange plager. Jeg er en av de uheldige som fikk maange plager denne gang (hadde absolutt ingen problemer første svangerskap), og har gått sykemeldt nesten hele svangerskapet[&o] Det føles faktisk sårende når folk sier sånt, når jeg synes det var en gedigen nedtur å bli sykemeldt, og være så syk, samtidig som man skulle forholde seg til sånne holdninger. Vi reagerer alle forskjellig på det å være gravid.

Har hatt ekstrem svangerskapskvalme de tre første mnd, influensa, svineinfluensa( og det har ført med seg mang en bekymring, mentalt sett), halsbetennelse, bronkitt, og får deretter da konstantert bekkenløsning. Jeg ser på meg selv om en sterk person, både fysisk og psykisk, så når andre sier de er drittlei av alle plagene med å være gravid, og bare vil bli ferdig, så skjønner jeg det så utrolig godt! Siste innspurt er så og si bestandig den tøffeste delen, og da kan det være ekstra vondt å få kritikk når man er på sitt svakeste.

Enda jeg ikke føler jeg er en av de som har det verst (tror faktisk de siste ukene har vært de letteste ukene i svangerskapet), så kan man gjøre hverdagen mye lettere for hverandre, med støttende ord og smil. Alle er vi forskjellige, og vi takler ting på hver vår måte.
Og hormonell som man kan være nå, så er det kanskje vondt å få kritikk, for at man forteller hvordan man har det. Skjønner det kan være irriterende, men det er vel lettere for de som er positivt innstilt til ting (inkluderer meg selv her[:D]) å la være å kritisere de som har det vondt, istedet for at de skal late som alt er greit, når det ikke føles så greit?

Ble rotete forklart dette, men...håper dere skjønner hva jeg mener[:)]

På dette forumet er det jo veldig greit å skrive om ting man har på hjertet . Uansett om det er positivt eller negativt.
Alltid god å få snakka litt om det en føler for:) Selvfølgelig trenger man ikke dele ALT . men er jo ett åpent forum og alle opplever jo graviditeten forskjellig.

Hvis man da starter en *sytetråd* kan man heller skrive det på emne så velger folk om de vil lese og kommentere eller ikke [:)]

ORIGINAL: ina1984

Og ja, en liten ting til...det å være gravid er ingen sykdom, men det kan føre med mange plager. Jeg er en av de uheldige som fikk maange plager denne gang (hadde absolutt ingen problemer første svangerskap), og har gått sykemeldt nesten hele svangerskapet[&o] Det føles faktisk sårende når folk sier sånt, når jeg synes det var en gedigen nedtur å bli sykemeldt, og være så syk, samtidig som man skulle forholde seg til sånne holdninger. Vi reagerer alle forskjellig på det å være gravid.

Har hatt ekstrem svangerskapskvalme de tre første mnd, influensa, svineinfluensa( og det har ført med seg mang en bekymring, mentalt sett), halsbetennelse, bronkitt, og får deretter da konstantert bekkenløsning. Jeg ser på meg selv om en sterk person, både fysisk og psykisk, så når andre sier de er drittlei av alle plagene med å være gravid, og bare vil bli ferdig, så skjønner jeg det så utrolig godt! Siste innspurt er så og si bestandig den tøffeste delen, og da kan det være ekstra vondt å få kritikk når man er på sitt svakeste.

Enda jeg ikke føler jeg er en av de som har det verst (tror faktisk de siste ukene har vært de letteste ukene i svangerskapet), så kan man gjøre hverdagen mye lettere for hverandre, med støttende ord og smil. Alle er vi forskjellige, og vi takler ting på hver vår måte.
Og hormonell som man kan være nå, så er det kanskje vondt å få kritikk, for at man forteller hvordan man har det. Skjønner det kan være irriterende, men det er vel lettere for de som er positivt innstilt til ting (inkluderer meg selv her[:D]) å la være å kritisere de som har det vondt, istedet for at de skal late som alt er greit, når det ikke føles så greit?

Ble rotete forklart dette, men...håper dere skjønner hva jeg mener[:)]

Det er ingen tvil om at det er en belastning for kroppen å være gravid.
Selv støtter jeg utsagne om at det er ingen sykdom å være gravid. Jeg har selv hatt bekkenløsning siden uke 18 og en del kynnere og litt vondter her også[;)]

Men det er lov å si at en er litt lei alle disse trådene, vært mye av det i det siste....
Generellt er forumet fint å benytte for å lufte tanker og følelser, og jeg tror de fleste benytter seg av det.
Koslig å høre noe posetivt også[:D]

Hørte faktisk ei dame på radioen en dag her... Der hun sa at ja mange leger sier at å være gravid er ikke en sykdom, det er FLERE Sykdommer som kan følge med... å jeg skjønner de som har et LETT svangerskap at de ikke føler for å "syte" men skjønner de som har et hardt og vanskelig svangerskap vil få det ut her.. Jeg har kanskje vært litt sånn selv, hjelper å se at man ikke er alene i verden om det som skjer med en...Føler jeg da[:D]

Selv har dette svangerskapet vært MYE bedre enn hva det var med førstemann..
MEN for MIN del så var det utrulig godt å kunne skrive med dere Jenter her inne da jeg lå på Lillehammer med premature rier og nesten endt i fødsel...Samt at nesten rett etter at jeg kom hjem fra sykehuset da jeg fant ut at min daværende samboer var Utro!!
Det var faktisk MYE bedre å prate med dere her inne enn venner og familie... Alle de støttende ordene jeg fikk, oppmuntringene og slikt!! Det er jeg evig takknemlig for[:)]
Som jeg sa til legen 2 gang jeg var der etter jeg kom til tr.lag igjen å han synes jeg så bra ut å i topp form å hadde fått til mye på kort tid, så sa jeg at ja det er pga en Super støttende gjeng på Babyverden, så sa han at det var supert at det fantes slike sider der vi kunne snakke sammen,få råd og trøst og føle at man kanskje ikke er helt alene ang ting..
Såklart snakket jeg med legen,venner og familie å...Men vennene mine ville bare dra dit å banke han..Hva hjelper det da? Gjort er gjort ikke mere å gjøre med det liksom.. Da er det så mye bedre å få støtte og slikt..
å Om jeg selv har en dårlig dag, velger jeg å hoppe over enkelte "syte"innlegg mens neste dag kan jeg gå inn å kommentere og slikt.. [:)]
Synes det er helt greit å få tømt seg her inne, det hjelper faktisk..[:D]
Jeg å er MØKK lei[:'(] kastaopp siden jeg var 7 uker på vei hver dag... der det kanskje har holdt opp i 4 uker til sammen, men nå kaster jeg fortsatt opp, å vondt å gå,sitte,ligge osv..Men nå vet jeg at jeg snaaart har Prinsessa mi, så da skal jeg nok holde ut den siste stunden også[:D]
Men føler med dere som har et helt J... svangerskap.. Godt man kan få ut litt her[:D]

Back
Topp