fokusere på det positive heller, jenter??

mamma til ei engel

Betatt av forumet
Er det flere enn meg som syns det blir MYE syting og klaging her inne nå??
ALLEer vi lei nå..men jeg blir mer lei av å lese på alle innleggene om hvem som har det værst her inne jeg..
Greit å få ut frustrasjon og få sympati her inne, men kan vi ikke alle tenke før vi slenger ut alle disse syyyyte trådene- det hjelper ikke på noens humør nå på slutten..
Vi burde vel heller prøve å backe og oppmuntre hverandre og dele positive erfaringer og opplevelser med hverandre nå på slutten, vel?? Lettere å holde ut da![:)]

OG det positive er jo at vi alle skal bli mødreom noen FÅ uker til!!!!!!!![:D]

Bare en liten tanke fra meg... (som OGSÅ er dritt lei, og som ønsker mest av alt å bare få ut lille prinsessa mi, og fungere som normalt igjen!!)[;)]

Jeg er SÅ enig med deg! Det er ingen sykdom å gå gravid, NYT den siste tiden!! Snart er det en helt annen hverdag jenter, som nødvendigvis ikke er noe "lettere" enn dette [;)]

signere...[:D] blir fort gjort å ta av litt:) men juhuuu... maks to uker av termin igjen.. blir godt å få se lille jenta vår:) nå skal jeg kose meg med lost... siste episode folkens..

og by the way.... nattåpent på strømmen storsenter i morgen jenter..[:D]

Er jeg den eneste som ikke er lei?
Har ikke tid til at a skal komme enda jeg!hehe
Synes det er veldig greit a er der a er jeg!
Det er soool og sommer å synes alt er flott jeg[:)]

ORIGINAL: baby*10

Jeg er SÅ enig med deg! Det er ingen sykdom å gå gravid, NYT den siste tiden!! Snart er det en helt annen hverdag jenter, som nødvendigvis ikke er noe "lettere" enn dette [;)]

Sign[:D]

Jeg er heller ikke lei.
Vi prøver og skikkelig nyte den siste tiden vi er alene.
I går var vi på kino, idag har vi vært i Sverige. Til helga drar vi til Beitostølen.

Selvsagt!!!!!!! Gleder vi oss super mye til baby, men disse siste alene ukene får vi aldri igjen.

se her ja!! Nå ble jeg faktisk glad av å lese!! Så mye positive ting[:)]
Det er greit å ha kjipe dager og ha vondter..men man trenger faktisk ikke alltid å spre det, og spesielt ikke til andre vi VET sliter med det samme! [:)]

Og godt sagt her lenger oppe..at det er faktisk ikke en sykdom å gå gravid, vi burde bare være sjeleglade som får lov til å gå gravide og bære fram et liv til verden!!!
Smil og fokuser positivt, så blir hverdagen for dem som ikke er så happy om dagen myyyye bedre faktisk!!

Fokuser på positive ting, som du som skulle kjøpe deg en ny og fin klokke, og for deg som gleder deg til å begynne å trene igjen..og for alle dere andre som har no fint å se fram mot!! [:)]

En klem til dere alle!! Vi er kjempeflinke alle mann!!! [:)]

ORIGINAL: Nemisis

Jeg er enig med deg!
Forstår godt folk er lei åsånn.. Men det er vell de fleste[:D]

ja, det er helt normalt å være leie.. men av og til så føler jeg her inne at det er om å gjøre å ha det "værst" på en måte...
Tenk på alle de som ikke kan få barn i det hele tatt! Vi skal bare være glade mener jeg [:D]

ORIGINAL: BølleBella

Det eneste jeg har å klage på akkurat nå er at jeg har drikki altfor mye vann! [&:] [&:]
Er kjempekvalm og det skvulper i magen! Men ellers så er det finfint her. Hihi [;)]

hehe... det kunne vært verre ja ;)

Har da aldri fått noe inntrykk av at noen skal ha det verst?? [8|][8|][8|]

Syns man skal få skrive om akkurat hva man vil, og hvis du ikke liker syteinnlegg så ikke les[;)] Er ikke verre..
Vi er over 200 personer som er i siste trimester, alle takler det forskjellig..
Da er det godt å ha noen til å "lytte"..

Jeg vet om mange mange som setter pris på å kunne ha muligheten til å tømme seg her, og sånne innlegg som dette gjør at de ikke klarer det mer.. Mao, de har en tyngre last å bære..
Ja, det er bare internett, men .. Det hjelper faktisk veldig veldig å tømme seg til ukjente mennsker [:)]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Syns man skal få skrive om akkurat hva man vil, og hvis du ikke liker syteinnlegg så ikke les[;)] Er ikke verre..

Jeg vet om mange mange som setter pris på å kunne ha muligheten til å tømme seg her, og sånne innlegg som dette gjør at de ikke klarer det mer.. Mao, de har en tyngre last å bære..
Ja, det er bare internett, men .. Det hjelper faktisk veldig veldig å tømme seg til ukjente mennsker [:)]

Vil bare signere på dette jeg..
Syns også det er en god blanding av folk som er overlykkelig over ettellerannet og folk som er sliten og lei. "godt og blandet, søtt, salt og syrlig"

hmm..nå ble jeg snop-syk!!

Jeg må innrømme jeg var litt feig da jeg først leste tråden din, og turte ikke å komentere den.
Men helt ærlig......Jeg er så enig så enig.
Ofte leser jeg bare sytetrådene, men orker ikke komentere noe.
Jeg er ikke en av dem som er DER riktig enda.
Jeg gleder meg til å bli mamma, og er spent på ukene og dagene som kommer.
Men jeg er ikke lei og har det faktisk veldig bra i svangerskapet [:)]

Vi har kommet så langt jenter, og da klarer vi noen dager eller uker lengre [;)]
Den beste premien venter på oss

Godt man kan velge hva man vil lese:D har jeg dritt dager leser jeg litt syting..har jeg en topp dag, dropper jeg kanskje det...Men det er jo bare å velge selv..jeg er faktisk veldig glad for at vi er så mange forkjellige mennesker her inne...Å at vi kan prate om alt...noen føler det er godt å spørre om ting de er litt redde for andre vil bare juble for at de har kommet en uke lenger..Mens noen er lei og vil bare få ut babyen..Å det syntes jeg at man skal kunne gjøre...jeg er iallefall veldig glad for de tråden som er her inne....

å akkurat nå leser jeg om alle som får babyen sin og er kjempe missundelig:D Men vet at jeg snart kommer etter, å da er det jo godt å kjenne det sparket på magen...

ha en kjempe fin kveld alle jenter...Klem fra meg:D

ORIGINAL: MarsMamma

Vil bare signere på dette jeg..
Syns også det er en god blanding av folk som er overlykkelig over ettellerannet og folk som er sliten og lei. "godt og blandet, søtt, salt og syrlig"

hmm..nå ble jeg snop-syk!!

Signerer. Noen har det faktisk MYE verre enn andre grunnet store smerter osv. Da er det utrolig godt å kunne tømme seg her inne. Andre går gjennom svangerskapet lett som bare det og trenger ikke syte, fordi det ikke er noe å syte for. Jeg har hatt et enormt vanskelig svangerskap med så mye smerter at jeg gråter hver natt. Jeg kjenner at jeg derfor har behov for å få det ut her inne innimellom, selvom jeg prøver å være bare positiv. Håper at andre som også sliter fortsatt tør å skrive om det, for det hjelper veldig når det står på som verst[;)]

Synes selv det er helt greit med glage tråder..som andre over sier så velger man jo selv hva man vil gå inn å lese[;)]
Er jo et forum der man kan snakke om alt mulig som man tenker og grubler over om man ønsker det.

Husk at det er jo mangen der ute som kanskje ikke har så mangen snakke med om ting og som står veldig alene i svangerskapet.

Men er enig i at vi må prøve smøre oss med tolmodighet og tenke at snart er babyen her og kanskje kommer mangen av oss til savne denne tida også[:D] Er selv veldig lei og har mye smerte men prøver tenke at jeg skal faen meg klare noen uker til når jeg først har kommet så langt[8D]

Ønsker alle både tålmodige og utålmodige damer en super kveld og natt og gleder meg til å følge med om noe har skjedd til i morgen[;)][:D]

Jeg skjønner poenget med at noen har det værre enn andre, og at det er slitsomt til tider - ja!
Men blir det så mye bedre av å syte? Det er det jeg ikke helt skjønner:)
Dersom man prøver å fokusere på det positive så blir det kanskje ikke så slitsomt for dere heller?

ORIGINAL: baby*10

Jeg skjønner poenget med at noen har det værre enn andre, og at det er slitsomt til tider - ja!
Men blir det så mye bedre av å syte? Det er det jeg ikke helt skjønner:)
Dersom man prøver å fokusere på det positive så blir det kanskje ikke så slitsomt for dere heller?

kan ikke svare for alle, men ja, noen ganger er det godt å blåse skikkelig ut[:)] Og så får man gode råd å trøst, å da føler man seg straks litt bedre[:D]

Jeg sier ikke at i alle innlegg og tråder så handler det om å ha det værst.. men det går ofte igjen og igjen om vondter og plager, og generelt mye syting.. Enkelte er selvfølgelig mer "sytete" enn andre- det er slik vi er lagd.
Poenget er ikke å "skyte hodet" av de som har behov for å tømme seg, men mener at alle kan prøve å være litt positive nå den siste tiden, for det skaper så myye bedre stemning og humør her inne. Det er forskjell på å spørre om ting man lurer på enn å fortelle om ALLE plagene man har hele tiden..

Og hjelper det virkelig å tømme seg så veldig på et forum?? Den eneste personen det hjelper for er den som tømmer seg...alle de andre som leser det blir enten lei seg på den andres vegne, eller blir negativ selv..og begynner å kjenne etter selv...

Dette er vel en evig diskusjon hvor en del mener det..og en annen del mener det andre, men jeg som mener det fort kan bli mye syting her inne har like mye rett til å si det rett ut, som de som syter unødvendig mye her inne og får andre på negative tanker!

Det er en grunn til at jeg ikke leser ALLE innlegg her inne og ikke er såå aktiv her inne. Men prøver hvertfall å være positiv de gangene jeg legger ifra meg spor- selv om jeg selv til tider har det grusomt og sikkert kunne skrevet 4 sider om det!

Back
Topp