Fobier...

trur isje eg har nogen fobia...
men eg kjenne eg blir redd og kvalm og kaldsvette når eg sitte i en bil så kjøre i tunella onna vann!
og så kan eg isje fordra vann i ansiktet!

ORIGINAL: Vugge

Edderkopper!..

Svimer av rett og slett..[&:] Prøvde terapi men funka dårlig det og.
Så da har jeg vel fobi mot Australia også da for der er det sinnsykt mange av dem[&:][8|][&o]

Også mot gangbruer høyt over vann med barnevogn har jeg funnet ut!... Sliter nå som mamma har flytta til ei øy som man må gå over ei bru for å komme til.. Livredd for at den skal knekke rett og slett..[8|]

Den er ganske så solid den brua altså. Går der omtrent hver dag, og har ikke detti ned enda hvertfall [;)][:)] (men må vel inrømme at jeg har tenkt tanken jeg også [8|])

Jeg har ikke noen skikkelig fobier, men jeg kjenner jeg blir kvalm og skjelven av edderkopper og heiser. Ganske upraktisk å ikke like heis, og ha med barnevogn[&:]

Tror ikke jeg har voldsomme fobier mot noe lenger, MEN ting jeg aboslutt ikke er noe særlig fan av, og som til tider kan føles litt "fobisk" er:

*sprøyter
*fly
*edderkopper
*slanger
*klovner
*blod

ORIGINAL: avelilith

ORIGINAL: ElisabethRB

ORIGINAL: maric

jeg har fobi for edderkopper[&:][&:][&:] helt sånn nesten besvime fobi..!

Du vet at vi i gjennomsnitt spiser 7 edderkopper i året, mens vi sover??

Det kalles en "Urban myth" og er bare tull!!! De krabber liksom ikke i munnen til folk for å la seg spise... det er helt mot deres natur!!!

Heldigvis, fordi jeg er nemlig også hysterisk redd for edderkopper! [:D]

Samt sprøyter, tannleger og dokker (av alle ting.... gir meg bare creeps!!! Spesiellt sånn porselensdokker.... brrr....).

TAKK
[:D][:D]

jeg har fobi for edderkopper[&:][&:][&:] helt sånn nesten besvime fobi..!

Du vet at vi i gjennomsnitt spiser 7 edderkopper i året, mens vi sover??

jeg skal si deg det att jeg en stund lå å sov med munn bind og ørepropper!!! men gjør ikke det nå lenger altså..

Jeg ler så jeg holder på å tisse på meg her

hehehe... må le litt selv, men det var så ille en stund!! er heldigvis blitt bedre, syns jeg hadde sett sambo sitt ansikt om jeg hadde lagt meg med munnbind og ørepropper.. hehe..

makk, og andre slimete ålende kryp! isj Liker egentlig ikke å kjøre heis, unngår det helst, men vanskelig med barnevogn. Liker heller ikke å bli strykt/tatt på innsiden av håndleddet....ikkkk...

jeg er livredd for ikke å få puste så hvis jeg er i små trange rom så blir jeg skikkelig stressa. samme gjelder for å ta heis, spesielt hvis den er full av folk. men det er jeg jo nødt til å bli tøffere på, noen steder er det umulig å komme seg opp uten heis (da med vogn).... kjenner det er ekkelt bare å tenke på det.

ikke spesielt glad i store høyder heller, føler liksom at jeg mister balansen om det er langt ned...

men utover det så er jeg ganske tøff[:D]

Jeg hater alle slags kryp, insekter og slanger, sprøyter og venefloner, at noen tar på kragebeinet mitt, å bøye tærne feil vei, spy, og kjellere og mørkloft. Huff, får frysninger bare av å skrive alle tingene nå [&:]

Veps! Er liiivredd for veps, så jeg kan være litt av et syn på sommerstid, løper unna og fekter med armene.. Generelt insekt som flyver og summer forbi ørene mine får jeg grøsninger av..[:o]

Å gud... Kom på en ting til...

Solarium[:-]
Det minner meg om å legge meg inn i en kiste, så den karieren er lagt på hylla....[:'(]

Og så har jeg en smule panikk for å høre at det banker innvendig i en kiste, med et dødt menneske i......[8|]
Da hadde jeg seriøst tissa på meg, mens jeg hadde løpt skrikende/hylende ut av rommet[:-]

Jeg er livredd insekter Spesielt vepser/bier/klegg og edderkopper. Jeg er også livredd haier. Min største skrekk er å bli spist av en hai [:-] men den skrekken deler jeg vel med alle [:D]

Når jeg var på vei til Rhodos for 3 år siden, så kom det en veps inn i flyet rett før adgang. Jeg SÅ når den fløy inn, og jeg begynte å kaldsvette med en gang. Selvfølgelig så ville den bort til meg, og jeg satt innerst... Det var rett før jeg klorte meg ut vinduet. Off, det var helt grusomt, og en skikkelig traumatisk opplevelse [:-][&o][:o]

ORIGINAL: lisi86

Veps! Er liiivredd for veps, så jeg kan være litt av et syn på sommerstid, løper unna og fekter med armene.. Generelt insekt som flyver og summer forbi ørene mine får jeg grøsninger av..[:o]

Du har min dypeste medføelse, jeg skjønner deg SÅ godt! [:-][:D]

Æ hate å gå over store brue før æ er livredd for at de skal knekke....(godt det er flere enn mæ, trudde æ var aleina om det) Ser aldri ned i vannet og er nødt til å gå nærmest kjørebanen.
Hater tær, nesten så æ ikke tar i mine egne.
Blir livredd hvis æ høre lyda i huset etter at vi har lagt oss, sambo må ofte stå opp å sjekke at det ikke var noe farlig[8D]

FROSK[:'(][:'(][:'(][:'(] Fy f... de er så jævlig ekkle.....
Slanger
store høyder
trange rom
heisen stopper..

Jeg er LIVREDD for frosker.. Fysj, for et jævlig dyr...
Jeg gikk med lommlykt i veska når jeg var yngre for å se de langs veien.. Så sikkert kjempesmart ut..

Har også veldig høydeskrekk og blir svimmel og kvalm bare jeg ser noe som er høyt over bakken...

ORIGINAL: Leahsinmamma

Jeg gikk med lommlykt i veska når jeg var yngre for å se de langs veien.. Så sikkert kjempesmart ut..

Har også veldig høydeskrekk og blir svimmel og kvalm bare jeg ser noe som er høyt over bakken...

Hehe, så bra at vi bare har padder i Norge da!!! [;)]

ORIGINAL: avelilith

ORIGINAL: Leahsinmamma

Hehe, så bra at vi bare har padder i Norge da!!! [;)]

http://no.wikipedia.org/wiki/Frosker

I følge de som kan det har Norge 4 frosketyper.. [:D]

Back
Topp