Flytur

x1xheiia

Flørter med forumet
Hvordan er det med bruk av støttestrømper når man skal fly når man er gravid?? Bør man bruke det gjennom hele graviditeten, uavhengig av lengde på flyturen? Skal fly to timer om en uke, men aner ikke om jeg bør skaffe meg strømper eller ikke! 

Jeg har desverre ingen erfaring med det, men dytter denne litt [:)]

Jeg har aldri bruke støttestrømper når jeg har flydd mens jeg har vært gravid, uansett lengden på reisen...

Skader vel ikke å bruke iallefall [:)] Og de koster vel ikke en formue heller, selv om de er dyre til sokker å være.
Jeg fikk beskjed av jordmor å bruke det når jeg skal fly, men det blir vel i uke 23-24, og 3-4timers tur.
Det viktigste er å reise seg å gå litt underveis.

ORIGINAL: Diddij

Jeg har aldri bruke støttestrømper når jeg har flydd mens jeg har vært gravid, uansett lengden på reisen...

Jeg skal ut å fly når jeg er 30 uker og har ikke planlagt å bruke støttestrømper.. er bare en flytur på 1,5 timer fra Oslo til Bardufoss [:)] Men skulle det vise seg at jeg blir plaget med hovne ben, så kanskje jeg kjøper.. Men jeg tror det skal gå veldig bra uten altå!

Har flydd 8 ganger siden jeg ble gravid, men kun turer på 1-2 timer, har ikke brukt støttestrømper. Men nå skal vi kjøre til København i påsken, så da skal jeg ta på meg det. Tror det er viktig hvis man sitter lenge om gangen.

ORIGINAL: *Starwish*

Jeg skal ut å fly når jeg er 30 uker og har ikke planlagt å bruke støttestrømper.. er bare en flytur på 1,5 timer fra Oslo til Bardufoss [:)] Men skulle det vise seg at jeg blir plaget med hovne ben, så kanskje jeg kjøper.. Men jeg tror det skal gå veldig bra uten altå!

oooooh, på Bardufoss bor jeg[:)]

Syns jeg så det i noen av dine andre tråder [:D] Jeg er født og oppvokst på Bardufoss jeg da.. Flytta sørover i 2004 da jeg begynte på sykepleien! Nå er det ganske lenge siden jeg har vært hjemover, og da tenkte jeg at det er på sin plass å reise en tur i Juni.. Hvor på bdu bor du?

Bare et lite tips, nille har støttestrømper til 59,- de heter reisesokker, og henger sannsynligvis sammen med andre reiseprodukter som koffertstropper og sådanne ting, det gjør de hvertfall i nillebutikken her.[:)]

ORIGINAL: ~Tilden~

Bare et lite tips, nille har støttestrømper til 59,- de heter reisesokker, og henger sannsynligvis sammen med andre reiseprodukter som koffertstropper og sådanne ting, det gjør de hvertfall i nillebutikken her.[:)]

Nææææh, nå først ser jeg at du er her[:)] så koselig...grattis med spire i magen[:)][;)]

ORIGINAL: Diddij

ORIGINAL: ~Tilden~

Nææææh, nå først ser jeg at du er her[:)] så koselig...grattis med spire i magen[:)][;)]

Takker, og gratulerer selv. [:D]
Hehe, ikke så rart du ikke har sett meg her før, har ikke vært så aktiv og skravlete av meg..[8D]

Jeg har brukt støttestrømper når jeg har flydd på jobb de siste 2.5 årene!
(flyr da ca 3 timer sammenlagt hver 14. dag)
Har gjort det fordi det er blitt anbelfalt når du flyr ofte. Etter at jeg ble gravid nå, så
bruker jeg dem også stortsett daglig når jeg er på jobb fordi jeg blir så hoven i beina etter endt vakt, og slipper det om jeg bruker støttestrømper hele dagen :)

Jeg leste et sted at man var mere utsatt for blodpropp når man var gravid, så derfor anbefaltes det å bruke strømper, men husker selvfølgelig ikke hvor i farten, så kan godt være jeg tar feil altså :)

Back
Topp