Flytting

Vi fikk avslag på vårt bud på det huset vi bor i nå. Det lå først i 3.350 for 10 år siden, så gikk de ned til 3.150. Vi bød 2.850, eneste budgiver. Gammelt hus med bare 2 soverom slik planløsningen var den gang. Jaja. Så gikk vi videre og bød på en annen bolig, hvor vi tapte budrunden. Her gikk vi til 3 mill blank, men den dag i dag er jeg jammen glad vi tapte (flere årsaker, bla beliggenhet og ny regulering av området, skolevei mm). Et par uker senere kontaktet megler oss og lurte på om vi fortsatt var intr i huset vi bød på først. Forsåvidt var vi det, endre opp med å sammenlikne alt vi fant med det huset. Selger ønsket da å komme med motbud og vi fikk huser for 2.920. 70k over vårt bud, men 230k under ny prisantydning. Alt er mulig!

Vi var vel også heldige fordi selger hadde allerede kjøpt nytt og MÅTTE selge så fort som bare det. Vet ikke med selger hos dere? En venninne bød på en bolig, men den selges ikke for under prisantydning, de selger bare og flytter kun hvis de får antydning eller mer, hvis ikke trekker de heller huset fra markedet fordi de egentlig har det greit, de vil bare «lodde markedet» og kjøpe noe større hvis de tjener på det. Så det har jo også litt å bety.
Så godt å høre flere solskinnshistorier, det hadde jo virkelig vært flott om selger ombestemmer seg! Selger her skal flytte bra byen, flyttebil er bestilt til 11 juli er informasjonen jeg fikk fra megler når jeg var på visning så hun har jo ikke allverdens tid på seg. Megler sa de ville prøve seg på en fellesvisning til først og fremst.

Så godt å høre flere solskinnshistorier, det hadde jo virkelig vært flott om selger ombestemmer seg! Selger her skal flytte bra byen, flyttebil er bestilt til 11 juli er informasjonen jeg fikk fra megler når jeg var på visning så hun har jo ikke allverdens tid på seg. Megler sa de ville prøve seg på en fellesvisning til først og fremst.

Da får dere avvente den fellesvisningen, og kommer det ikke noen bud inn da, er det jo ingenting i veien for at dere byr en gang til, eller har en dialog med megler som evt kan pushe litt på selger. Ikke gi dere hvis dette er et hus dere virkelig vil ha og ingen andre kommer på banen!

Da får dere avvente den fellesvisningen, og kommer det ikke noen bud inn da, er det jo ingenting i veien for at dere byr en gang til, eller har en dialog med megler som evt kan pushe litt på selger. Ikke gi dere hvis dette er et hus dere virkelig vil ha og ingen andre kommer på banen!
Ja, vi får nok bare krysse fingrene og ha litt is i magen de neste ukene, hadde denne boligen gått i boks hadde det vært perfekt. Beliggenhet, størrelse osv er perfekt for oss. (Meg[emoji28])

Ja, vi får nok bare krysse fingrene og ha litt is i magen de neste ukene, hadde denne boligen gått i boks hadde det vært perfekt. Beliggenhet, størrelse osv er perfekt for oss. (Meg[emoji28])

Masse lykke til!

Jeg holder på å kjøpe selv i disse dager igjen, men denne gangen nybygg og fastpris, så slipper budrunde. Minuset er at det ikke er bygget enda ...

Krysser fingrene for dere. De har jo tydeligvis kjøpt noe nytt så da kan det være muligheter hvis fellesvisningen ikke går noe bedre enn forrige gang. Var det mange på visning når dere var? Dere kan jo eventuelt gå på neste visning også for å se om det er noe særlig med oppmøte?

Masse lykke til!

Jeg holder på å kjøpe selv i disse dager igjen, men denne gangen nybygg og fastpris, så slipper budrunde. Minuset er at det ikke er bygget enda ...
Tusen takk! [emoji1]

Spennede da, når står huset klart?

Krysser fingrene for dere. De har jo tydeligvis kjøpt noe nytt så da kan det være muligheter hvis fellesvisningen ikke går noe bedre enn forrige gang. Var det mange på visning når dere var? Dere kan jo eventuelt gå på neste visning også for å se om det er noe særlig med oppmøte?
Nei det var lite respons, var kun to andre på forrige fellesvisning. Aner jo ett lite håp for at det kan gå veien, men kjenner og at jeg ikke orker tenke for mye på det. Ene nabohuset hadde visning dagen før, der var det 6 stk med oss på visning, kun to stk la inn bud, ble solgt dagen etter under prisantydning. Den megleren virket mye mer laid back en megleren vi prøvde å forhandle med vell og merke, har hørt hun er tøff[emoji6]

Tusen takk! [emoji1]

Spennede da, når står huset klart?

November/desember dersom alt går etter planen. De er igang med riving av gammel bolig på samme tomt nå, så det har startet!

Nei det var lite respons, var kun to andre på forrige fellesvisning. Aner jo ett lite håp for at det kan gå veien, men kjenner og at jeg ikke orker tenke for mye på det. Ene nabohuset hadde visning dagen før, der var det 6 stk med oss på visning, kun to stk la inn bud, ble solgt dagen etter under prisantydning. Den megleren virket mye mer laid back en megleren vi prøvde å forhandle med vell og merke, har hørt hun er tøff[emoji6]

Blir spennende se om de kanskje kan ombestemme seg da:) Vi var på 3 visninger samme dagen og det var lite respons på flere av de. Den ene var megleren veldig merkelig og uinteressert på og den ligger ute fremdeles og prisen er heller ikke justert noe ned. :p mye diverse meglere der ute, håper vi har gjort et greit valg når det gjelder salg av vår bolig:nailbiting:

November/desember dersom alt går etter planen. De er igang med riving av gammel bolig på samme tomt nå, så det har startet!
Satser på at alt går etter planen og det ikke kommer opp noe uventet som drøyer byggeprosessen! [emoji4]

Satser på at alt går etter planen og det ikke kommer opp noe uventet som drøyer byggeprosessen! [emoji4]

Blir spennende se om de kanskje kan ombestemme seg da:) Vi var på 3 visninger samme dagen og det var lite respons på flere av de. Den ene var megleren veldig merkelig og uinteressert på og den ligger ute fremdeles og prisen er heller ikke justert noe ned. [emoji14] mye diverse meglere der ute, håper vi har gjort et greit valg når det gjelder salg av vår bolig:nailbiting:
Ja det blir en nervepirrende uke! [emoji51]

Haha, ja det finnes mye forskjellige meglere der ute! Noen av de virker jo litt likegyldig til jobben sin, ganske utrolig, de får jo relativt godt betalt pr salg. Håper dere blir fornøyd med valget av megler [emoji6]

Vi kjøpte under takst i fjor :) La inn bud 300 under takst. Megler ringte og sa at eier ikke ville selge under takst, og at hun mest sannsynlig ville avslå budet. Jeg sa bare «jaja», men hjertet dunket og jeg hadde egentlig lyst til å bare høyne budet for å sikre oss huset. Klarte å holde meg og budet ble godtatt :) Eier hadde vunnet budrunde på leilighet i Oslo og hadde ikke råd til å sitte med begge. Så hvis huseier har kjøpt noe nytt så kommer de nok til å selge uansett. Sitter bare litt langt inne å akseptere lavere pris ;) krysser fingrene for dere :)

Ble innlagt dagen etter flyttehelga[emoji23] 37 uker på vei. Det skal sies at jeg hadde sf som blusset opp da, om det var tilfeldig eller pga «stresset», vet jeg ikke[emoji28]

Vi kjøpte under takst i fjor :) La inn bud 300 under takst. Megler ringte og sa at eier ikke ville selge under takst, og at hun mest sannsynlig ville avslå budet. Jeg sa bare «jaja», men hjertet dunket og jeg hadde egentlig lyst til å bare høyne budet for å sikre oss huset. Klarte å holde meg og budet ble godtatt :) Eier hadde vunnet budrunde på leilighet i Oslo og hadde ikke råd til å sitte med begge. Så hvis huseier har kjøpt noe nytt så kommer de nok til å selge uansett. Sitter bare litt langt inne å akseptere lavere pris ;) krysser fingrene for dere :)
Takk for oppmuntrende ord, blir en nervepirrende uke fremover! [emoji16]

Ser nå de har satt opp en ny fellesvisning på mandag, sannhetens øyeblikk starten av neste uke da!! [emoji51][emoji51]

Ser nå de har satt opp en ny fellesvisning på mandag, sannhetens øyeblikk starten av neste uke da!! [emoji51][emoji51]

Det er bare satt opp en ny visning? Blir eventuelt budrunde på tirsdag da kanskje:) Spennende;)

Det er bare satt opp en ny visning? Blir eventuelt budrunde på tirsdag da kanskje:) Spennende;)
Kun satt opp en ny visning ja, bare å krysse fingrene for liten eller ingen respons!!

Back
Topp