Flytting

Milla :^)

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har noen erfaringer eller tips når det kommer til flytting før\etter termin?
Jeg og samboer har lenge snakket om å kjøpe noe nytt og selga da vi ikke trives ordentlig der vi bor nå.
Det er snakk om å flytte halvannen time unna der vi bor nå og samme område som hans familie. Føler det er ekstra mye tenke på nå som det straks ikke bare er oss to lenger. Vi skal på 3 visninger i helga og det er store sjanser for at det blir aktuelt å by. Med termin 5. Juli har vi ikke så god tid med tanke på salg og kjøp, valg av dato for overtakelse og alt som skal klaffe nogenlunde greit. Jeg er i fin form nå,men tenker at det er begrensa hva jeg orker å bistå med i tiden fram over. Vi har begge familie som stiller opp så veit at vi kan få mye hjelp der. Jeg er veldig fornøyd med sykehuset her og ønsker uansett å føde her og for god og ekstra oppfølging der. Antar man ikke mister fødeplass selv om man skulle flytte og at jeg sånn sett kan føde der fremdeles. Nå ser jeg sykehuset fra stue vinduet og det blir jo mye lenger reisevei hvis vi rekker flytte før termin (tviler vel noe på dette). Jeg tenker det hadde vært greit ha noe nytt klart før babyen kommer og ser for meg det blir enda tøffere flytte npr babyen faktisk er her. Tenker at vi kanskje kan klare kjøpe før termin så vi kan gjøre det nye klart og ha huset rundt termin og så prøve få til salg med overtakelse en liten stund etter. Usikker på om det er realistisk, men tenker at må man så klarer man vel. Noen som har noen tanker og erfaringer?

Vi holder på å flytter nå i disse dager - pusser opp i vårt nye hjem [emoji4] og selger unna ting og kaster ting i nåværende bolig, pakker ned det vi kan [emoji4] har en jente på 2 år fra før og termin er 15.juli nå, begge jobber 100 % til vanlig..
Samboeren min tar seg av den jobben vi selv kan gjøre i det nye huset (for det meste maling av alle overflater), og jeg passer hun på 2 år.. Ellers har vi hatt håndverkere til å pusse opp vaskerommet og gjøre om trappa samt maler til å spraymale stuetaket..
Samboeren min har brukt noen feriedager og jobbet der på dagtid mens jeg har vært på jobb og dattera i barnehagen, ellers så har han jobbet der på ettermiddag/kvelds eller helgene [emoji4]
Jeg har tatt meg av det meste av kommunikasjonen med håndverkerne og planlegging av sluttresultat i samråd med de, samt vært med og valgt ut maling og den slags [emoji4]
Vi har også bestilt flyttebil som vil gjøre selve flyttingen for oss og noen dager etterpå så kommer samme byrå og vasker ut her [emoji4]
Dere klarer det om dere vil! [emoji4]

Vi holdt på med flytting og salg av bolig når jeg var høygravid med guttungen. Vi overtok huset 14 dager før han ble født (overtok det en måned før termin og trodde vi hadde god tid :P ) Det gikk, men det ble veldig mye stress og mye jobb på mannen da jeg ikke kunne være med på å bere og flytte rundt på møbler og div. Salget av vår bolig ble gjennomført dagen før fødselen startet, så megleren måtte komme ned på sykehuset og møte oss der sånn at vi fikk skrevet under salgs papirene :P Såå ikke helt optimalt, men alt går. Takket være familie og spesielt mamma og pappa så var alt det viktige pakket ut av esker når vi kom hjem fra sykehuset. Ble innlagt 3 dager før fødsel og måtte ligge 4 dager etter. Det tok ganske lang tid før jeg følte at vi var kommet skikkelig på plass og hadde plassert ting der de skulle være. Er ikke bare bare og skal pakke ut av ekser, sortere og samtidig være nybakt mamma.
Men om man er innstilt på at det fort kan bli litt kaotisk og tåler å leve med litt esker rundt seg den første tiden så går det jo fint. :) Vi klarte oss veldig bra og var innstilt på at det ble noen hektiske måneder. Så alt går, meen tror ikke jeg hadde orket det en gang til :P da måtte det i så fall ha vært drømmehuset, da kunne jeg ha vurdert det :P Hehe..

Jeg angrer sååå bittert på min avgjørelse om å kjøpe leilighet før baby kommer!! Etter mange mnd har vi enda ikke kjøpt og jeg skulle ønske jeg bare kunne nytt de to siste mnd av svangerskapet og virkelig glede meg. Nå føler jeg bare alt flyter og er usikkert og tiden går alt alt for fort.. med flaks kommer vi oss akkurat inn i nytt hjem uken før termin[emoji33] hvis vi får det prospektet jeg har sett meg ut nå, vell og merke...

Jeg angrer sååå bittert på min avgjørelse om å kjøpe leilighet før baby kommer!! Etter mange mnd har vi enda ikke kjøpt og jeg skulle ønske jeg bare kunne nytt de to siste mnd av svangerskapet og virkelig glede meg. Nå føler jeg bare alt flyter og er usikkert og tiden går alt alt for fort.. med flaks kommer vi oss akkurat inn i nytt hjem uken før termin[emoji33] hvis vi får det prospektet jeg har sett meg ut nå, vell og merke...

Uff, kjenenr meg igjen i det at ting flyter og skulle ønske jeg kunne slappe av og kose meg i tiden framover. Klarer ikke kose meg med barnerom og ordne her hjemme uansett da jeg veit at vi ikke vil bo her så mye lenger uansett. Er veldig spent på visninger i hælja så får vi se hva det blir til. De føles veldig aktuelle nå, men er jo ikke alltid man har samme følelsen etter visning:p Er det sånn at dere må kjøpe eller kan dere fortsette bo der dere er og avvente hvis det føles veldig stressende?

Det er jo ikke noe å stresse med barnerom etter, i starten vil jo barnet uansett sove på rommet sammen med dere [emoji4] ergo så har dere ganske god tid til å fikse barnerommet på senere [emoji6]

Det er jo ikke noe å stresse med barnerom etter, i starten vil jo barnet uansett sove på rommet sammen med dere [emoji4] ergo så har dere ganske god tid til å fikse barnerommet på senere [emoji6]

Ja, det er jo egentlig det jeg har slått meg til ro med også. :p Men virker så koslig kunne styre og dille med det selv om hun ikke skal sove der på en god stund :hilarious:

Uff, kjenenr meg igjen i det at ting flyter og skulle ønske jeg kunne slappe av og kose meg i tiden framover. Klarer ikke kose meg med barnerom og ordne her hjemme uansett da jeg veit at vi ikke vil bo her så mye lenger uansett. Er veldig spent på visninger i hælja så får vi se hva det blir til. De føles veldig aktuelle nå, men er jo ikke alltid man har samme følelsen etter visning:p Er det sånn at dere må kjøpe eller kan dere fortsette bo der dere er og avvente hvis det føles veldig stressende?
Vi mååå kjøpe eller leie noe annet, da kontrakten vår er gått ut og leiligheten er utleid på nytt.. [emoji33] har bestemt oss for å gå på denne siste visningen og prøve å få den leiligheten, hvis ikke legger vi kjøpsplanene død for nå og prøver igjen om 6 mnd-1år. Utrolig kjipt, men vil ikke gå å føle på dette stresset lenger å ødelegge den siste tiden før han kommer. DESVERRE er det ikke budrunde før 15 mai, så vi må smøre oss med tålmodighet til den tid.

Nå vet ikke jeg hvordan boligmarkedet er der dere bor og der dere tenker å flytte til, om det er god flyt og finansiering er i orden uten at dere må ha solgt først kan det jo gå om dere virkelig finner drømmeboligen, uansett om det blir stress[emoji4]

Ja, det er jo egentlig det jeg har slått meg til ro med også. [emoji14] Men virker så koslig kunne styre og dille med det selv om hun ikke skal sove der på en god stund :hilarious:
Det kan du jo styre og dille masse med senere [emoji6][emoji106]

Vi mååå kjøpe eller leie noe annet, da kontrakten vår er gått ut og leiligheten er utleid på nytt.. [emoji33] har bestemt oss for å gå på denne siste visningen og prøve å få den leiligheten, hvis ikke legger vi kjøpsplanene død for nå og prøver igjen om 6 mnd-1år. Utrolig kjipt, men vil ikke gå å føle på dette stresset lenger å ødelegge den siste tiden før han kommer. DESVERRE er det ikke budrunde før 15 mai, så vi må smøre oss med tålmodighet til den tid.

Nå vet ikke jeg hvordan boligmarkedet er der dere bor og der dere tenker å flytte til, om det er god flyt og finansiering er i orden uten at dere må ha solgt først kan det jo gå om dere virkelig finner drømmeboligen, uansett om det blir stress[emoji4]

Ah, ja da skjønner jeg at du føler litt ekstra på stresset. Får håpe dere får leiligheten så slipper du tenke noe mer på den biten i allefall. Vi hadde jo finansiering og alt klart, men så gikk beviset ut da vi glemte litt av å fornye det:hilarious: må søke om finansieringsbevis på nytt, men banken sa det bare var å gå på visning så skulle klare å fikse det tidsnok for eventuell budrunde i allefall :p har ikke fulgt med godt nok til at jeg veit helt hvordan boligmarkedet er l områdene lenger, men ene vi skal se på er på 3. Runde med visning uten salg så burde være gode muligheter der i allefall, men blir jo selvfølgelig skeptisk på hvorfor den ikke har blitt solgt. Mer spent på huset vårt, men tror ikke det skal være noe problem. ;)

Ah, ja da skjønner jeg at du føler litt ekstra på stresset. Får håpe dere får leiligheten så slipper du tenke noe mer på den biten i allefall. Vi hadde jo finansiering og alt klart, men så gikk beviset ut da vi glemte litt av å fornye det:hilarious: må søke om finansieringsbevis på nytt, men banken sa det bare var å gå på visning så skulle klare å fikse det tidsnok for eventuell budrunde i allefall [emoji14] har ikke fulgt med godt nok til at jeg veit helt hvordan boligmarkedet er l områdene lenger, men ene vi skal se på er på 3. Runde med visning uten salg så burde være gode muligheter der i allefall, men blir jo selvfølgelig skeptisk på hvorfor den ikke har blitt solgt. Mer spent på huset vårt, men tror ikke det skal være noe problem. ;)

Ja håper det, får vi den er det verdt alt dette stresset! [emoji16]

Da er det nok store muligheter for å få det huset ja, og kanskje til en veldig vennlig pris og! Får håpe dere liker det når dere ser på det og at det ikke er noen skumle greier som gjør at det ikke er solgt, men at selger kanskje bare ikke har vært fornøyd med tidligere bud..[emoji41]

Blei det noe budrunde på dere 15. Mai? :)

Blei det noe budrunde på dere 15. Mai? :)
Det ble det, og gikk seirende ut av budrunden. Måtte desverre legge oss litt under prisantydning men selger ønsket ikke å selge for mindre[emoji17]

Blir det noe av deres huskjøp?

Det ble det, og gikk seirende ut av budrunden. Måtte desverre legge oss litt under prisantydning men selger ønsket ikke å selge for mindre[emoji17]

Blir det noe av deres huskjøp?

Så selger ville ikke selge for høyeste bud de fikk inn? :( Vi endte opp med å kjøpe ja:nailbiting: fikk for prisantydning så veldig fornøyd med det og overtakelse allerede 15. Juni:hilarious: så her er det full fart for å få ut huset for salg også. Takk og lov for at vi har familie som trår til og stiller opp, lite jeg orker bidra med selv om dagen

Så selger ville ikke selge for høyeste bud de fikk inn? :( Vi endte opp med å kjøpe ja:nailbiting: fikk for prisantydning så veldig fornøyd med det og overtakelse allerede 15. Juni:hilarious: så her er det full fart for å få ut huset for salg også. Takk og lov for at vi har familie som trår til og stiller opp, lite jeg orker bidra med selv om dagen
Nei desverre ikke[emoji17] det kan jeg ikke skjønne. Boligene i det området vi ønsker å kjøpe ligger høyt i pris men alle ender opp med å bli solgt til under prisantydning, noen blir liggende kjempe lenge på markedet pga de ikke godtar bud under, før de til slutt må selge under uansett. Ja, jeg har fulgt markedet i det aktuelle området veldig lenge [emoji14]

Å jaggu! Gratulerer med nytt hus! deilig at dere rekker å komme inn før termin da, selvom det blir mye styr i ukene som kommer [emoji28] ingenting så langt som inspirerer at baby kommer før?

Nei desverre ikke[emoji17] det kan jeg ikke skjønne. Boligene i det området vi ønsker å kjøpe ligger høyt i pris men alle ender opp med å bli solgt til under prisantydning, noen blir liggende kjempe lenge på markedet pga de ikke godtar bud under, før de til slutt må selge under uansett. Ja, jeg har fulgt markedet i det aktuelle området veldig lenge [emoji14]

Å jaggu! Gratulerer med nytt hus! deilig at dere rekker å komme inn før termin da, selvom det blir mye styr i ukene som kommer [emoji28] ingenting så langt som inspirerer at baby kommer før?

Så kjipt. De kommer vel til å angre litt på det i ettertid vil jeg tro. Veldig spent på hvordan salget her kommer til å gå:nailbiting: Jeg antar at baby sikkert kommer en stund etter termin, men man veit jo aldri :p jeg har ikke lyst bytte sykehus så tenker holde meg i gamle huset som er rett ved siden av sykehuset jeg har fødeplass rundt termin i allefall. Tar 1t 30min fra nye huset og det er uten kø:p Folk vil jo ofte ha noen måneder til overtagelse så tenker vi har huset en god stund til :) mye kaos framover, men det blir deilig ha noe nytt klart til når babyen kommer i allefall:)

Så kjipt. De kommer vel til å angre litt på det i ettertid vil jeg tro. Veldig spent på hvordan salget her kommer til å gå:nailbiting: Jeg antar at baby sikkert kommer en stund etter termin, men man veit jo aldri [emoji14] jeg har ikke lyst bytte sykehus så tenker holde meg i gamle huset som er rett ved siden av sykehuset jeg har fødeplass rundt termin i allefall. Tar 1t 30min fra nye huset og det er uten kø:p Folk vil jo ofte ha noen måneder til overtagelse så tenker vi har huset en god stund til :) mye kaos framover, men det blir deilig ha noe nytt klart til når babyen kommer i allefall:)
Ja mye mulig. Håper nesten det[emoji28] samboer er optimist for en gangs skyld, og mener megler kommer til å ringe å si at selger vil selge allikevel, jeg tviler[emoji28]

Skjønner godt du vil holde deg i det gamle huset da ja, men samtidig får du jo gjort alt klart til baby i det nye huset til dere skal over.[emoji4]

Ja mye mulig. Håper nesten det[emoji28] samboer er optimist for en gangs skyld, og mener megler kommer til å ringe å si at selger vil selge allikevel, jeg tviler[emoji28]

Skjønner godt du vil holde deg i det gamle huset da ja, men samtidig får du jo gjort alt klart til baby i det nye huset til dere skal over.[emoji4]

Hadde en på jobben hvor selger ikke ville selge for høyeste bud og da gikk det litt tid og megler ringte og lurte på om de fremdeles var villig til å kjøpe til den prisen så det kan helt klart skje ;) krysser fingrene for dere :)

Hadde en på jobben hvor selger ikke ville selge for høyeste bud og da gikk det litt tid og megler ringte og lurte på om de fremdeles var villig til å kjøpe til den prisen så det kan helt klart skje ;) krysser fingrene for dere :)
Ja se der, er jo alltids lov å håpe[emoji4]

Vi fikk avslag på vårt bud på det huset vi bor i nå. Det lå først i 3.350 for 10 år siden, så gikk de ned til 3.150. Vi bød 2.850, eneste budgiver. Gammelt hus med bare 2 soverom slik planløsningen var den gang. Jaja. Så gikk vi videre og bød på en annen bolig, hvor vi tapte budrunden. Her gikk vi til 3 mill blank, men den dag i dag er jeg jammen glad vi tapte (flere årsaker, bla beliggenhet og ny regulering av området, skolevei mm). Et par uker senere kontaktet megler oss og lurte på om vi fortsatt var intr i huset vi bød på først. Forsåvidt var vi det, endre opp med å sammenlikne alt vi fant med det huset. Selger ønsket da å komme med motbud og vi fikk huser for 2.920. 70k over vårt bud, men 230k under ny prisantydning. Alt er mulig!

Vi var vel også heldige fordi selger hadde allerede kjøpt nytt og MÅTTE selge så fort som bare det. Vet ikke med selger hos dere? En venninne bød på en bolig, men den selges ikke for under prisantydning, de selger bare og flytter kun hvis de får antydning eller mer, hvis ikke trekker de heller huset fra markedet fordi de egentlig har det greit, de vil bare «lodde markedet» og kjøpe noe større hvis de tjener på det. Så det har jo også litt å bety.

Back
Topp