Flytting..

• Trådstarter Trådstarter Flytter
  • Opprettet Opprettet
F

Flytter

Guest
Jeg lurer på om noen vil dele erfaringer ift flytting til en annen kommune med meg.

Saken er den at sambo har odel på gård (ikke i "drift"). Han har alltid sagt at han skal overta, men jeg har tenkt at det er lenge til.
Nå bor vi der jeg kommer fra. Vi har etablert oss med hus, har gode naboer med barn rundt oss, har mange i min familie som stiller opp med det ene og andre. Barna trives på skole/barnehage. Jeg har fast jobb her.

Flytting innebærer at vi får et liv på landet. Det betyr avstander fra det meste, butikker, naboer og slekt. Vi må bytte skole, jeg får lengre vei til jobb, inkl ferje som ikke går hele døgnet. Avstanden i km er overkommelig, men det å røske opp et godt liv her, gir meg litt vondt i magen. Vi får selvsagt mye positivt også.

Det er ikke umiddelbare planer om dette, men vet at svigers snakker om det. Da blir det liksom så skummelt. Og spørsmålet er hva det vil koste. Må pusses opp, for jeg liker en viss standard.

Så dere som har opplevd noe som dette, hvordan var det?

Min erfaring er bare positiv :) vi er omringet av hans familie og de er helt fantastisk! Men vi hadde ikkje barn, han har kommet etterpå,så der har eg ikkje noe erfaring...
Heldigvis for meg så flyttet min mor og stefar til nabokommunen en halvtime unna oss så har mamma nær :-)

Back
Topp