Flytting i svangerskap

Dlies

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Har en liten problemstilling her. Bor for øyeblikket i en liten bygd i Finnmark, hjembygda til sambo. Planen er å flytte sørover mot foreldrene mine i slutten av juli/august. Aner ikke om legen bare tok det for gitt at jeg skulle søke om fødeplass på det lokale sykehuset her, for han nevnte ingenting om det. Men han skulle sende henvendelse til sykehuset her for at jeg skulle få ultralyd i uke 17-19. Er det sånn at der man får ordinær ultralyd er også der du har søkt om fødeplass? Planen min er jo å føde på det sykehuset dit vi flytter. Kan ikke flytte før i juli/august fordi jeg er nødt til å jobbe iallefall 6 mnd før jeg kan flytte pga foreldrepenger.

Noen som har flyttet i svangerskap og kan fortelle litt om hva du måtte gjøre?

Ta det opp med legen. Jeg skal flytte i slutten av denne mnd,å snakket med legen på første kontroll --> han ordnet alt. Forklarer du situasjonen så ordner legen det for deg og ^^

Er i samme situasjon som frkvims - flytter 01.06. Skal ha 12-ukers kontroll imorgen, og da skal jeg be om henvisning til oul og søke om fødested på det sykehuset der jeg faktisk skal føde.

Men jeg tenker jo og at du kan ta oul der du bor nå, også be legen søke om fødested det du skal bo...

Er i samme situasjon som frkvims - flytter 01.06. Skal ha 12-ukers kontroll imorgen, og da skal jeg be om henvisning til oul og søke om fødested på det sykehuset der jeg faktisk skal føde.

Men jeg tenker jo og at du kan ta oul der du bor nå, også be legen søke om fødested det du skal bo...

Ok - takk for svar

Sist flyttet jeg 2 mnd før fødsel, var ingen problem. Søkte fødeplassen til stedet vi flyttet.

Back
Topp