Flyttet tre uker!?!

S.t.i.n.a.

Flørter med forumet
Jeg var på ultralyd i går, vi har tatt utgangspunkt i menstermin ettersom vi ikke fikk utslag på EL test denne gangen. Vi trodde da termin var 18. mai, men siden det tok litt tid før G-test ble positiv var jeg forbredt på at jeg kanskje var ei uke senere. 
Men den nye terminen ble nesten nøyaktig tre uker senere, den 8. juni!? 
Synes det er kjemperart og kan ikke få det til å stemme. Kan egget bare surra rundt før det festa seg... Noen som har vært borti noe lignende?

Jøss, det var jo ganske lenge.. Men jeg aner altså ikke! Sorry!

Mener på at Usynlig også ble flyttet så mye forrige svangerskap.. 

Men ja, rart! 

jeg hadde krevd god oppfølging på dette.. syns det var veldig mye tilbakesatt 

blåkanin skrev:
Mener på at Usynlig også ble flyttet så mye forrige svangerskap.. 

Men ja, rart! 

Ja, det stemmer.
Jeg ble flyttet fra 26 n0vember til 18 desember, altså 22 dager. Jeg fikk vanvittig dårlig oppfølging sist gang. Denne gangen sa jordmoren på Ahus at alle som blir satt så mye tilbake skal inn på ny vekstkontroll senere i svangerskapet. Krev å bli fulgt godt opp. Min var veldig ferdig når hun kom 24 dager over menstermin, og hadde ligget for lenge. Flaks jeg er så sta og sær og nektet å gå lenger enn til 18 desember, så ble satt i gang.

Det er lenge ja. Men be om å få en ekstra ultralyd for å sjekke det..

Jeg mener å ha hørt at embryoet kan ligge i "dvale" en periode, men dette vet jeg ikke om er vitenskapelig bevist, eller om det bare er en synsing jeg har fanget opp her inne =)

Det er nok mulig. Jeg ble flyttet 17 dager tilbake sist gang, og jeg ble fulgt opp med vekstkontroll og en ny UL senere. På den senere ultralyden viste det seg at babyen var såpass stor at de likevel ville ta utgangspunkt i min egen termin i forhold til overtidsvurdering. Jeg følte meg aldri engstelig på grunn av det, jeg fikkk god oppfølging.

LadyOnHeels skrev:
jeg hadde krevd god oppfølging på dette.. syns det var veldig mye tilbakesatt 

Sign!

Stinajen skrev:
Jeg var på ultralyd i går, vi har tatt utgangspunkt i menstermin ettersom vi ikke fikk utslag på EL test denne gangen. Vi trodde da termin var 18. mai, men siden det tok litt tid før G-test ble positiv var jeg forbredt på at jeg kanskje var ei uke senere. 
Men den nye terminen ble nesten nøyaktig tre uker senere, den 8. juni!? 
Synes det er kjemperart og kan ikke få det til å stemme. Kan egget bare surra rundt før det festa seg... Noen som har vært borti noe lignende?

Det var jo særdeles lenge, men kan det være at el kom senere siden den ikke slo ut på tester, eller testa du veldig lenge?
For tre uker var liksom litt vel lenge å bli satt tilbake! Håper du får en ekstra oppfølging og litt avklaring! :)

Lykke til! :)

ble satt tilbake ca 3 uker, ble helt sjokka selv, men han kom 15 mai og mens termin den 19 mai, han var ferdig å fin. men jeg fikk ekstra oppfølging pågrunn av sv.forgiftning.
min hvis jeg blir tilbakesatt denne gang også så vil jeg kreve oppfølging. lykke til:)

Ei på jobben min er også satt tilbake 3 uker! Hun nekter for at det går an.. men ahr vært på flere ultralyder, vektskontroller og alt ser normalt ut, men sykehuset tviholder på ultralydtermin og sf-malene hennes øker jevnt og normalt..veldig rart.. trodde ikke fosteret kunne ligge sååå lenge i dvale..

3 uker høres veldig mye ut, når du vet når 1.dag siste mens var. Siden det da regnes med at eggløsning er 14 dager etterpå, men det er jo ikke noe fasit løsning, den kan jo komme når som helst mellom hver menstruasjon. Men ettersom den da regnes fra 14 dager etter høres det jo veldig rart ut med 3 uker, det burde jo maks være 2? Det er uansett veldig mye, jeg hadde definitivt bedt om ekstra oppfølgning på det.

Takk for tips! Vi fikk ny time til ulfralyd i januar så vi får vite mer da. Ble så paff at jeg fikk ikke spurt om hvorfor det var slik.. må spør de ut neste gang. Har veldig lysst på en maigutt siden jeg skal starte skole i august og vil være hjemme med ham så lenge som mulig før skolestart!

jeg hadde også syns det hadde vært veldig rart :/

Jeg kjenner ei som ble flyttet så mye. Babyen kom før UL-termin, men en stund etter menstermin. Hun fikk også ny ultralyd, men denne bekreftet det den første ultralyden viste.

Eggløsning kommer ikke 14 dager etter 1. dag i mensen, men 14 dager før neste mens. Hvis syklusene er ujevne kan jo dette variere veldig. Likevel er det jo rart at du har "bommet" med tre uker.

Egget kan ha lagt i dvale opp til fire uker :)

Back
Topp