Flyttet termin etter OUL

Leca

Blir kjent med forumet
Er det andre som har blitt flyttet mye etter OUL? Selv ble jeg flyttet tilbake 9 dager. Hadde ikke helt kontroll på EL, men syns 9 dager er litt mye allikevel. Skal tilbake på vekstkontroll i uke 32.

Ikke mye denne gangen, tre dager tilbake. Var som forventet, har alltid blitt flyttet - alt fra 2 til 5/6 dager.

Takk for svar. Regner egentlig med at det er helt vanlig, ble bare litt bekymra for at ungen er for liten i forhold til hva den burde være.

I mitt forrige svangerskap ble jeg flyttet 9 eller 10 dager tilbake, og det stresset meg skikkelig, husker jeg. Jeg hadde veldig god kontroll både på eggløsning, sex og mensen, dessuten stemte ikke tidspunkt for positiv test, og hva man kunne se på ultralydene jeg hadde før oul. Jeg ble lovet en "overtidskontroll" en liten uke etter menstermin, så jeg ble beroliget av det. Jenta ble født noen dager etter menstermin, ei uke før ultralydtermin. Hun hadde veldig lite hode, og jeg har forstått i ettertid, at hodet er noe av det som ligger til grunn for ultralydtermin, så det kan jo forklare saken.

Snakk med jordmor, slik at du forhåpentligvis blir litt mindre urolig! :)

Jeg har OUL om 9dager. På TUL i uke 12+1 legen sa at baby er 13+2. Jeg er sikker på når EL var. Vi får å se men samme bekymring her.

I mitt forrige svangerskap ble jeg flyttet 9 eller 10 dager tilbake, og det stresset meg skikkelig, husker jeg. Jeg hadde veldig god kontroll både på eggløsning, sex og mensen, dessuten stemte ikke tidspunkt for positiv test, og hva man kunne se på ultralydene jeg hadde før oul. Jeg ble lovet en "overtidskontroll" en liten uke etter menstermin, så jeg ble beroliget av det. Jenta ble født noen dager etter menstermin, ei uke før ultralydtermin. Hun hadde veldig lite hode, og jeg har forstått i ettertid, at hodet er noe av det som ligger til grunn for ultralydtermin, så det kan jo forklare saken.

Snakk med jordmor, slik at du forhåpentligvis blir litt mindre urolig! :)
Mor har fortalt at med min bror fikk hun satt termin to uker bakover. Han kom på det hun mente var termin, men hadde (og har fortsatt :hilarious:) et stort hode :)

Tusen takk for alle svar! Fint å høre andres erfaringer. Blir litt mindre bekymret av å høre at det er andre som også har blitt flyttet en del[emoji4]

Back
Topp