Flyttet frem/tilbake på oul

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Tenker litt slik at det bare er bra om jeg blir flyttet tilbake på oul for da er det større sjans for å føde før termin (og ikke gå glipp av dyrebare permisjonsuker).. men er det egentlig riktig/sant?

Dere som har blitt juster 1 uke eller mer - var dere usikre på menstermin/1. dag av siste mens?

Jeg stussa denne gangen på at jeg testet positivt først dagen etter forventet mens (med de to første testet jeg positivt 6 og 7 dager før forventet mens), og grunnen var at jeg sikkert ikke har reglemessig eggløsning da..
Trodde termin var rundt 6/7 april, men viste seg å være den 14.april. Har født helholdsvis 7 dager og 9 dager før termin, så er spent på om denne er en liten luring eller ikke ;)

Jeg stussa denne gangen på at jeg testet positivt først dagen etter forventet mens (med de to første testet jeg positivt 6 og 7 dager før forventet mens), og grunnen var at jeg sikkert ikke har reglemessig eggløsning da..
Trodde termin var rundt 6/7 april, men viste seg å være den 14.april. Har født helholdsvis 7 dager og 9 dager før termin, så er spent på om denne er en liten luring eller ikke ;)

Høres jo veldig logisk ut det da! Håper jeg ikke er som mamma som måtte settes igang 3 uker over termin..

Høres jo veldig logisk ut det da! Håper jeg ikke er som mamma som måtte settes igang 3 uker over termin..

Hehe, du får maks gå over 10-11 dager. ;) Jeg ble satt igang da sist. Håper på naturlig start denne gangen, så man slipper å vente.

Min mor gikk 3 uker over med yngste, da satte det i gang av seg selv. :O Ungen var jo svær! :S

Tenker litt slik at det bare er bra om jeg blir flyttet tilbake på oul for da er det større sjans for å føde før termin (og ikke gå glipp av dyrebare permisjonsuker).. men er det egentlig riktig/sant?

Dere som har blitt juster 1 uke eller mer - var dere usikre på menstermin/1. dag av siste mens?

De fleste har vel nogenlunde oversikt over siste mens. Det man derimot nødvendigvis ikke har oversikt over er eggløsning og når den var. Menstermin beregnes jo som du sier utifra første dag i siste mens, med den forutsetning at du har en 28 dagers syklus med eggløsning på dag 14. Har du kortere/lengre syklus og/eller kortere lutealfase (tid mellom eggløsning og mens) vil ikke menstermin gjenspeile den 'korrekte' terminen. Ved OUL måles derimot babyen og man kan lettere se akkurat hvor langt man er på vei. Det er også derfor at OUL terminen, så snart den er satt, overstyrer mensterminen og gir grunnlaget for når man forventes å føde :-)

Utifra min menstermin har jeg 28.mars, men visste at dette ikke stemte da jeg har lang syklus. Fikk termin 10.april på oul. Med førstemann ble jeg satt 2 uker tilbake.. Han kom 2 dager før oul termin ;)

Jeg blir alltid satt frem og det kan stemme fint da jeg har kort syklus og ikke 28 dager som det som regnes! Så her har jeg med alle mine blitt satt nesten en uke frem. Det er deilig å gå "glipp" av en uke. Går litt fortere da :D

Jeg har så ustabil syklus (fra 26-56 dager, men hadde mensen 40 dager før jeg testet og da var testene knallsterke (sterkere enn teststreken).. tok ikke digitale tester.. men tenker jo at jeg ikke kan flyttes alt for langt tilbake.. derfor jeg lurte litt.. vi får se om et par timer :-D

Back
Topp