Flyttehjelp??

Enirdna

Glad i forumet
Nå skal jeg flytte...IGJEN!! Har flytta 13 ganger siden jeg var elleve, og nå skal jeg altså flytte litt på meg igjen!
Etter å ha flyttet sååå mange ganger stiller jeg meg relativt uforstående til at man kan ha såååå mange ting!! Fatter ikke at man kan samle så masse!!
Så nå lurer jeg på.... Hva gjør dere når dere flytter?? Hva kastes?? Hva beholdes??
Har dere noen lure tips til meg, slik at jeg slipper å fylle det nye huset til randen med ting jeg egentlig ikke trenger??

Når vi flytta hit så la vi alt det vi trudde vi ikke trengte på en kort stund ned i kjelleren. Der har vi ett rom med MASSE esker som vi nå ikke har trengt på to år [8|]

Skal gå igjennom de nå når våren kommer og gi bort/kaste det vi ikke skal ha.

Jeg kan nok ikke hjelpe deg dessverre - tok jo vare på ting jeg iallefall ikke trengte. Men ting du lurer på om du kanskje ikke trenger - de trenger du antagligvis ikke.

hehe eg har flyttet 11 ganger på 7 år, og skal heldigvis ikke flytte igjen før huset vårt er ferdig bygt[:D] 

Men eg pleier sånn sett å pakke det meste, men finner jo fort ut når eg har kommet på den nye plassen at man ikke har bruk for halv parten, som sånn no, har vi flere bokser ned i kjelleren som ikke e åpnet endå, så vi har vell ikke bruk for det..( tror faktisk ikke eg vil åpne for å se ka som er inni..hehe redd for at eg ikke klarer å kaste det)

Jeg har ikke flytta noe særlig da.. Men det jeg gjorde var i alle fall å gå igjennom alle klærne jeg hadde, og ga bort/kasta det jeg ikke bruker lengre. Samme med barneklærne. Klær er jo noe som tar opp mye plass..... 

ORIGINAL: nhsweet

hehe eg har flyttet 11 ganger på 7 år, og skal heldigvis ikke flytte igjen før huset vårt er ferdig bygt[:D] 

Men eg pleier sånn sett å pakke det meste, men finner jo fort ut når eg har kommet på den nye plassen at man ikke har bruk for halv parten, som sånn no, har vi flere bokser ned i kjelleren som ikke e åpnet endå, så vi har vell ikke bruk for det..( tror faktisk ikke eg vil åpne for å se ka som er inni..hehe redd for at eg ikke klarer å kaste det)

ser over utstyr,det jeg ikke trengte ga jeg bort til loppemaked,eller ga til folk som jeg vet ikke har så mye da...men kjøper da flere ting uannset når den tid kommer så

Hehe:) Jeg kan sette til side esker, men er ekstrem på å "få bruk for" ting jeg savner...så de pakkes opp igjen!! Jeg er heelt håpløs!! Har liksom ikke hjerte til å kaste noe!! Anna enn klær!! De gir jeg gladelig bort for å ha en unnskyldning for å gå til innkjøp av nye:)
men alt av kjøkkenutstyr og sånn dill og dall blir liksom ikke kastet... Må nok være litt strengere med meg selv denne gangen!! Hvor mange telysestaker trenger man egentlig??
Hehe!! Tror jeg skal kaste noen serviser også...har liksom 6 forskjellige...trenger jo ikke det!! Og alle glassene som er bare 4 eller 5 igjen av!
Og noen av de stygge stygge sengesettene kan jeg kanskje klare meg uten!
Og ALLE ESKENE som sambo sparer på hver gang han kjøper noe nytt!! De IRRITERER med grønn!! Han putter alle kvitteringer og sånn oppi eskene, for da "veit han hvor han har det".....
Problemet er litt at sambo har masse sånn "ungkarsutsyr" som jeg kunne tenke meg å kaste...men synes jeg er slem hvis jeg bare vil kaste hans ting...

Er lettere å gi vekk enn å kaste, er det ikke? Hvis tingene er fullt brukbare, så slipper det å gå til spille og noen som trenger det kan heller få det[:)] Må bare være streng med deg selv, feks si at du trenger ikke mer enn 2 servise, feks, og gi vekk de som ikke er favorittene[:)]

etter noen flyttinger er jeg også fortsatt sjokkert over alt jeg har... ved forrige flytting kastet jeg en hel bod...... ekser på esker og sekker på sekker uten å åpne disse.... for de var ikke åpnet omtrent siden forrige flytting og da tenkte jeg som så at det sm er der kan jeg umulig savne og vips så forsvant det..
OK enkelte ting jeg savner.. men overlever!!
Bare å kaste kaste kaste.... du lagrer nok mere snart:-)

Pakk bort det du sjelden bruker, har du ikke henta det frem i løpet av max 6 måneder gir du det bort.
Åsså kan du bruke elimineringsmetoden [:D]

Nå har vi nettopp flyttet. Da jeg flyttet inn i forrige leilighet var jeg fortsatt student. Så denne gangen har jeg pakket bort en del skolebøker o.l. Samt cder, klær, vesker, andre barndomsting. Kommer sikkert til å kaste mer når vi flytter ut av selve blokka neste gang.

Back
Topp