Flytte til utlandet

Guri Malla

Forelsket i forumet
Er det noen her som har flyttet til utlandet med barn? Snakker om både skolebarn og barnehagebarn. Hvordan er deres erfaringer med internasjonal skole? Internasjonal bhg? Flyttet dere i forbindelse med jobb eller studier? Hvordan taklet barna det? Jeg spør fordi jeg har så utrolig lyst på et år eller to et annet sted. Jeg er student nå og da er jo mulighetene der for utveksling men mine barn må jo da bli med i såfall. Kunne tenke meg et sted hvor det er varmt året rundt helst..

Jeg bodde i utlandet, med førstemann. Men da var han baby. Flyttet tilbake til Norge da han var 7 mnd. Men jeg hadde bodd der i ca 1 år. Bodde i 2 forskjellige land i nord-afrika. Spennende. Lærte en del om en HELT annen kultur og religion, som jeg ikke visste. Masse herlig mat og mennesker.
Deilig å ikke stresse med tiden og klokken :-) Bare nyte livet. Gå på restaurant å se masse annet :-)

Me flyttar til Belgia til sommaren. Ungane begynnar på internasjonal barnehage, og etterkvart skule. Skal vera der i 4 år i forbindelse med mannen sin jobb:)
No har eg jo like mange spørsmål som deg foreløpig, så er ikkje så masse til hjelp desverre:(

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi bor i et annet skandinavisk land, men forskjellene er overraskende store fra Norge.

Har bodd et år i Asia hvor mange norske hadde barna med på skole og barnehage, de skryter av opplegget. Flytter etter planen når babien er kommet, og ser ingen problem med det. Helsevesen/ skole/ barnehage er privat og holder minst like god standard. Må selvsagt tenke på om barna takler utfordring, med språk og kultur;)

Jeg og mamma bodde på Gran Canaria det året jeg gikk 4 kl ;) Jeg husker det enda, og bare positivt :D Jeg gikk på norsk skole, og trivdes godt med det! Men vi bodde i ett borettslag med mest spanjoler, så mange av ungene jeg lekte med i gaten var lokale...
Fra ett barns perspektiv kan jeg anbefale en periode i utlandet! Og jeg er ganske sikker på at mamma koste seg også ;)

Back
Topp