Flytte fra by til bygd. Noen erfaringer?

Vi gjorde det for 2,5 år siden.
Aldri angret. Men det tar tid og jobbe seg opp et nettverk - det må man bare belage seg på!

Har gjort det jeg, angrer ikke et sekund :-) god og stor hage som barna kan leke i, ikke noe særlig støy eller trafikk. Gå avstand til skole og barnehager og ikke minst jobb :)

Vi flyttet fra by til bygd for et år siden, og angrer foreløpig ikke. Vi gir det tre år før vi bestemmer om det var suksess eller ikke. Savner bylivet innimellom og da må jeg innover og være litt urban :P men ellers nyter jeg stillheten og ikke minst den herlige friske lufta! :)

Tilføyes at jeg ofte har vært myyye plaget med migrene, men at dette stortsett er forsvunnet nå etter at vi flyttet til bygda. Kombinasjon av frisk luft, stillhet og mindre stress er godt for kroppen!:)

Sent from my iPad using BV Forum

Me flytta frå by t bygd for 6år si, og har aldri angra :P

Jeg flyttet fra bygda til by. Flott er det å bo i by, men når vi fikk barn flyttet vi til en annen bygd. Har aldri angret på at jeg flyttet til bygda igjen når jeg fikk barn :) deilig at hun kjenner alle og at det er rolig i rundt oss. Kunne ikke ha tenkt meg å bo i byen med barn :) prøv det ett år å se om dere trives :)

Vi har gjort det.
Angrer ikke et sekund. Bor nære byen og havet. Helt fantastisk med hage etc :-)

Jeg er oppvokst på bygda (skikkelig bygd, type døtt. Nada) flyttet til byen. Og da vi flyttet så flyttet vi fra by og leilighet (sentrum) . Til rett utenfor en by. 15 min til sentrum med bil. Ikke direkte bygda, selv om dem som bor her kaller det for det. Tettbebygd, barne vennlig og masse natur. Og elsker å bo her. Aldri om jeg skal bo i byen igjen.

Vi flyttet for to år siden , og angrer ikke i det hele tatt :-)

Vi skal det nå snart vi.. Vi bor ikke midt i byen nå, men ganske sentralt :) Men i desember flytter vi til en veldig liten plass, som jeg ikke har noe særlig kjennskap til :P Gleder meg til å flytte til nytt hus, men gruer meg litt til å flytte fra her vi bor nå kjenner jeg :(

Gjorde det for litt over ett år siden . Aldri angret. Det er så mye mer behagelig å bo på bygden enn i den travle byen. Men så har vi jo alt som vi trenger her, og det er bare 30 minutter inn til storbyen . Vi er der ikke noe særlig ofte egentlig. Har ikke behov for det.
Var skeptisk til å flytte i starten, men heldigvis hoppet vi i det :D

Vi flyttet fra by til bygd i juni og så langt trives vi veldig godt alle :D tar en time ca så er vi i by om vi vil. En liten kommune med ca 5000 innbyggere. Får tak i alt man må ha i det daglige her, så sjeldent man må til byn om man ikke vil. Er til og med 3 klesbutikker,lekebutikk osv her!

Back
Topp